maandag 30 november 2020

Maanduitdaging/maandprojectje #11: Schoonmaken

Het was in de maand november de bedoeling om vier verschillende ruimtes grondig schoon te maken. Dit is helaas niet gelukt.
November stond in het teken van veel extra drukte op mijn werk (school) en dat had toch wel voorrang. Schoolwerk vind ik nu ook eenmaal leuker dan huishoudelijk werk....
Nee, er was gewoon niet genoeg tijd om allerlei grondig aan te pakken.
Toch heb ik elke week wel wat extra gedaan. En dat is ook prima.

Week 1: 
Ik haalde het tuinset uit elkaar, zodat mijn man het tafelblad kan gaan schilderen (we willen vanwege de fijne tafelbladvorm dit tuinset houden) en ik maakte de stoelen schoon en zette ze in de schuur. De voortuin kreeg alvast de eerste winterbeurt en de ramen buiten werden gelapt. 

Week 2:
Het badkamerraam werd van buiten (door manlief) en binnen schoon gemaakt. De badkamerbakjes in de trolley kregen een sopbeurtje. De ramen op onze slaapkamer en zoons kamer kregen een lapbeurt aan buiten- en binnenkant. Ook werden de rolluiken aan de buitenkant (door manlief) en aan de binnenkant mooi schoon gemaakt. Tevens kreeg de steeg een bladopruimbeurt.

Week 3:
Verschillende random hoekjes in ons huis kregen een schoonmaakbeurtje. Hoekjes waar je niet altijd komt, zoals het kleine hoekje naast het orgel, waar allerlei orgelboeken staan. Tevens kreeg de voortuin een volgende winterbeurt.

Week 4:
De voorramen buiten werden weer gelapt. Ook kreeg de servieskast in de kamer een schoonmaakbeurt, omdat ik ons creme servies wisselde voor het Engelse servies, om zo wat wintersfeer in huis te brengen. Ook kregen de kasten van zoontje een opruimbeurtje.

Voor de maand december staat op het programma: bakken. Ik heb verschillende receptjes opgezocht. Het is de bedoeling om minimaal eens per week iets lekkers te bakken. En dat is voor de decembermaand geen straf....



Geen opmerkingen: