zaterdag 29 september 2018

Bewaardoosje voor oorbellen (DIY)

Pas geleden kwam op internet een heel leuk idee langs, om je oorbellen geordend en overzichtelijk te bewaren: een doosje met daarin tussen hoogstaande stofgedeelten gleufjes voor je oorbellen. Dit wilde ik ook graag maken. Ik had nog een doosje liggen, verzamelde al mijn oorbellen, zocht wat stof en pakte wat cocktailprikkers en ging aan de slag, met als resultaat:
De gleufjes zijn een beetje golfjesachtig geworden, maar toch vind ik het resultaat
naar wens.
 Zo maakte ik het:
Een stukje stof met dezelfde breedte als het doosje, rolde ik op.

Ook een tweede rolletje werd op dezelfde wijze gemaakt. En
een derde en... net zoveel als pasten in het doosje.

Een lapje stof met dezelfde breedte als het doosje, maar we met
een behoorlijke lengte, knipte ik uit. 

Het lapje werd over de rollen heen gelegd en onderin
telkens met een cocktailprikker 'gezekerd'. 

Na elk rolletje zekerde het prikkertje de boel. Zo ontstonden dus
sleufjes, waarin de oorbellen gestoken konden worden.
Ook al toont het doosje behoorlijk zelfgemaakt, ik ben er toch heel blij mee. De oorbellen zijn nu overzichtelijk gerangschikt en van achterkantjes voorzien. Het is nu plezieriger om oorbellen te kiezen en je weet wat je hebt. 



Geen opmerkingen: