zaterdag 15 september 2018

Plan: opruimen en 50 spullen wegdoen in 7 weken (#1)

Over het algemeen hebben we het netjes in ons huis. Toch zijn er een aantal hoekjes/ruimtes die ik te rommelig vind. Deze hoekjes/ruimtes wil ik de komende 7 weken b.l.e.w. gaan opruimen en daarbij proberen om 50 dingen weg te doen (kliko, kringloop)
Van de op te ruimen ruimtes/hoekjes heb ik foto's gemaakt, om mezelf te stimuleren.

De volgende planning is gemaakt (alles b.l.e.w.):
week 1: 10 sept-15 sept: 2 keukenlades+klein kamerhoekje
week 2: 17 sept-22 sept: schuur
week 3: 24 sept-29 sept: schuur
week 4: 1 okt-6 okt: voorraadkast+kast klein kamertje
week 5: 8 okt-13 okt: bureau logeerkamer+vensterbank kamertje
week 6: 15 okt-20 okt: hoekje zolder+kast zolder
week 7: 22 okt-27 okt: kledingwissel: kasten

In de eerste week is mijn plan om wat ovenschalen en plastic bakjes weg te doen uit de keukenlades. Zo nu en dan gebruiken we ovenschalen, maar er staan een stuk of 5, 6 schalen in die la, die grotendeels niet gebruikt worden. De andere keukenla bevat allerlei etenswaren. Hiervan kan niets weg, maar misschien kan er wel een systeempje komen, zodat het netjes geordend kan worden. Het kamerhoekje betreft het onzichtbare hoekje naast het orgel. Hier staan mappen en boeken met orgelstukken. Tevens hebben we op de orgelbank altijd boeken en tijdschriften liggen. Gezellig, maar rommelig, met al die kleurtjes. 
In de tweede en derde week zal de schuur een grote opruimbeurt krijgen. Dit is erg nodig. Hopelijk kan er veel weg. 
In de vierde week wordt de voorraadkast geordend. Etenswaren gaan we niet weggooien, maar wel iets beter ordenen, nadat de planken schoon gemaakt zijn. Ook wil ik in deze week wat manden bij de Action kopen voor bovenop de kast in het kleine kamertje. Mijn man laat bovenop de kast kruiden drogen. Prima, maar rommelig. In manden zal het vast leuker staan.
In de vijfde week zal de vensterbank in het kleine kamertje (altijd afgesloten door een gordijn) opgeruimd worden. Hier staan 2 leuke mandjes met daarin allemaal prullaria. Ik denk dat ik al die prullaria in een grote doos kieper en die doos op zolder zet. Ook wordt in deze week mijn bureau op de logeerkamer weer geordend, maar dat is zo gepiept.
In de zesde week hoop ik een hoekje op zolder te schonen en op te ruimen. Verder wil ik achter het schot nog een en ander opruimen/wegdoen, ook al is het daar redelijk opgeruimd.
In de zevende week zal alweer de kledingwissel plaatsvinden. 

Geen opmerkingen: