woensdag 29 augustus 2018

Mijn schoonmaakkit

Sinds kort bevindt zich in ons huishouden een schoonmaakkit. Een schoonmaakkit is een opbergsysteem, waarin je je schoonmaakspulletjes bewaart. Zo'n kit kan je makkelijk naar alle ruimtes in je huis meenemen.
Tijdens onze vakantie in Duitsland vond ik een opbergsysteem, dat precies paste bij wat ik in mijn gedachten had: makkelijk mee te nemen en ruimte voor flacons en wat grotere flessen. Thuis ingericht en hier gepresenteerd:
Wat zit er in (beginnend bij linksboven, met klok mee)?
1. Schuurmiddel W5 van de Lidl (vind ik fijner dan Cif!)
2. Schoonmaakspray algemeen van de Action (lekkere geur)
3. Ontkalkmiddel W5 van de Lidl (werkt goed, wel agressieverig)
4. WC-gel van de Action (werking mwah)
5. Power schoonmaakspray van de Lidl (werkt goed, kan agressieverig werken)
6. tandenborstel (voor kiertjes en hoekjes) en schrobborstel (voor bijv. tegelvloertjes en voegen)
7. Baking soda (alom te gebruiken, ontgeurend, ontsmettend, i.c.m: zeer goede werking, werkt dan zelfs ontstoppend voor bijv. gootstenen; gehaald bij een Chinese Toko)
8. spons (met een wit schuurgedeelte) en microvezeldoekjes (van de Action; lekker zacht)
9. Afwasmiddel W5 van de Lidl (dit afwasmiddel werkte niet goed en krachtig genoeg voor onze afwas, daarom gebruik ik het nu voor schoonmaken, wanneer het op is, komt het niet meer terug in ons huishouden)
En nu maar soppen!

Geen opmerkingen: