zaterdag 3 augustus 2024

Augustus: Een Schone Lei #1 Plannen voor de komende 4 weken

 

De maanden van 2024 staan allen in het teken van een projectje. Van gezonder leven, tot receptjes proberen en van budgetteren tot creatief bezig zijn. De maand juli hielden we rust op onze blog. Nu is augustus aangebroken. Mijn plan was om in deze maand weer af te vallen (en dat is zeker nodig), maar ik wil het projectje voor deze maand wat breder trekken, ook naar huishouden en mijn werk bijvoorbeeld. Daarom noem ik het projectje voor deze maand: 'Een Schone Lei' waarbij ik de komende weken ga proberen af te vallen, het huishouden te resetten, zo voor een nieuw schooljaar, wat organisatorische dingen ga klaarmaken, ook zo voor het nieuwe schooljaar, wat spullen ga wegdoen en wellicht nog wat Grote Schoonmaakdingen van het lijstje ga schrappen.
Wat zijn mijn wat concretere plannen voor deze maand?

1.Gezondheid:
Op de afgelopen vakantiereis ben ik 2 kilo aangekomen en is mijn buikomvang 3 cm toegenomen. Ik weeg momenteel 76 kilo en mijn buikomvang is 83 cm. Mijn huidige BMI is: 25,4 en valt in het vakje 'hoog'. 
De komende weken wil ik weer zorgen dat ik 2 kilo afval en dat mijn buikomtrek weer naar de 79/80 cm gaat. Meer afname is natuurlijk ook goed. Dit wil ik bereiken door weer gezonder te eten, gewoon weer prik en koekjes en reepjes en ijsjes en ... meestal laten staan en over te gaan tot het normale eten van gezonde boterhammen, een klein tussendoortje, goede avondmaaltijden etc. Ook wil ik proberen om wat lichamelijke oefeningen te doen.

2.Spullen:
Onze zoon is net jarig geweest en de cadeautjes zijn ons huis weer binnen gestroomd. Tijd dus om weer zijn speelgoed uit te zoeken en weg te doen. Ook wil ik wat kleding uitzoeken (ook met het oog op het nieuwe schooljaar) en wegdoen wat weg kan. Verder wil ik de komende weken met een kritisch oog door ons huis gaan, op zoek naar spullen en prullen die echt ons huis kunnen verlaten.

3.Huishouden:
De komende weken wil ik ons huis goed op orde hebben/bijhouden qua schoonheid, zodat we straks schoon het nieuwe schooljaar ingaan. Dit betekent dus een keer alle ramen lappen, kussenhoezen wassen, vloeren met een goed sopje dweilen, alles goed afnemen en wellicht nog wat taken van mijn Voorjaarschoonmaaklijstje aftikken, zoals gordijnen wassen, vloerkleed schonen en verfwerk bijstippen.

4.Organisatiedingetjes:
De vakantieroosters van mij en zoon zijn inmiddels binnen. Ook schooljaarroosters van mij en zoon zijn bekend. Ik heb vandaag een kalender 2025 besteld. Die komt volgende week binnen. Deze kalender ga ik alvast invullen, wat we weten. Met blauw de dingen van ons gezin, met rood de specifieke dingen van zoon. Deze kleurwisselingen werken perfect. Een tip!
Het verjaardagspartijtje van zoon, dat hij in september ergens gaat houden, wil ik nu ook zoveel mogelijk voorbereiden. 
Verder wil ik nog even de schoolkleding van zoon langslopen.

5.Fotoselecties:
De komende weken wil ik de foto's selecteren die ik in oktober/november voor de albums van vakantie 2024 en maandelijkse foto's van zoon wil bestellen. 

6.Vakantie 2025:
De komende weken wil ik al wat gaan zoeken naar een vakantie-adres voor 2025 b.l.e.w.

Genoeg dingen dus op de planning voor de komende weken van Een Schone Lei, zodat we straks goed, georganiseerd, afgevallen en fris het nieuwe schooljaar ingaan. 
Per augustusweek zal ik bijhouden wat van bovenstaande in die week gedaan is en hoeveel ik afgevallen ben. Dit alles bij leven en welzijn.

Geen opmerkingen: