vrijdag 9 augustus 2024

Augustus: Een Schone Lei #2: De eerste week




Deze eerste volledige week van augustus heb ik hier en daar fijn een schone lei kunnen maken. Wat heb ik deze week gedaan?

1.Gezondheid:
Deze week heb ik, na onze vakantie waarin aankomen aan de orde van de dag was, weer meer gelet op gezond en minder eten. Het is nog steeds vakantie, dus een ijsje hier en iets lekkers daar is er nog steeds, maar al met al ben ik in de afgelopen week toch bijna een kilo afgevallen en is mijn buikomvang met 2 cm verminderd.

2.Huishouden en schoonmaken en opruimen:
Deze week heb ik alle gordijnen in huis geschoond.
Ook heb ik de bovenkanten van alle kasten en de hoekjes geschoond.
Ik heb achter ons zolderschot alweer een vuilniszak met spullen, die straks naar de Kringloop kan.
Ook heb ik weer wat items op Marktplaats gezet.
De autostoel van zoon was te klein geworden. Deze heb ik helemaal schoon gemaakt, zodat de stoel ook weer op Marktplaats gezet kan worden. Tevens hebben we een 'nieuwe' aangeschaft, zodat hij tot wanneer hij 22 kg en/of 125 cm is, weer veilig in de auto kan zitten.

3.Adminstratie en voorbereidingen:
Deze week heb ik foto's voor het jaaralbum van zoon geselecteerd en besteld. 
Deze week heb ik ook foto's van onze afgelopen vakantie geselecteerd en besteld. De foto's kan ik volgende week ophalen en zal ze dan ook in de albums plakken. Dan zijn de albums weer voor een jaar klaar.
Verder heb ik deze week alle mailboxen (huismail en werkmail) uitgezocht en uitgeruimd. 
Ook heb ik de kalenders van dit jaar en volgend jaar (ook deze week besteld) al ingevuld met data die we al weten, voor ons en voor zoon. Alles wat voor zoon is, vullen we met rood in. 
Tevens ben ik deze week gestart met het zoeken naar een vakantiewoning voor 2025 b.l.e.w. De ervaring is dat je er vroeg bij moet zijn met boeken. We hebben inmiddels wat op het oog, dus wellicht dat we volgende week een boeking kunnen doen. 
Ook heb ik deze week de maandfinanciën van juli weer genoteerd en heb onze deposito's bekeken en een nieuwe afgesloten.
Ook heb ik deze week mijn wensen voor een nieuwe laptop op een rij gezet en deze naar een computerkenner bij ons in de buurt gestuurd. Hij gaat nu kijken naar opties. Ik wil waarschijnlijk in september/oktober een nieuwe laptop kopen.
Tevens heb ik het eerste verjaardagspartijtje van zoon (in september ws.) al behoorlijk voorbereid.

4.Plannen voor de volgende week qua:
*Gezondheid: 
Ik wil graag qua buikomvang op 80 of 79 cm uitkomen. Qua gewicht zou ik graag komen te zitten op 74,en nog wat.

*Huishouden, schoonmaken en opruimen:
Misschien dat ik komende week het verfwerk ga bijstippen en wat andere klussen ga doen. Welke, weet ik nog niet, die worden van mijn lijstje gekozen.

*Administratie en voorbereidingen:
Qua administratie heb ik de komende weken niet zoveel te doen. Op de laatste dag van augustus maak ik de financiën van augustus weer op. Qua voorbereidingen wil ik me de komende week al een beetje richten op mijn schoolwerk, zodat ik in de week van 19 augustus naar school kan om daar een en ander klaar te maken voor het nieuwe schooljaar.
In de komende week wil ik de foto-albums van zoon en onze vakantie updaten met de nieuw bestelde foto's.


Geen opmerkingen: