vrijdag 16 augustus 2024

Augustus: Een Schone Lei #3: de tweede week.

 

1.Gezondheid:
Deze week heb ik gelet op het tijdig naar bed gaan en op minder snoepen. Dit laatste is niet heel goed gelukt, omdat het nog steeds vakantie voor ons is en we dan simpelweg ietsje anders eten dan in de 'normale' werk- en schoolweken. Mijn buikomvang is 81 cm en mijn gewicht is naar de 74,9 gegaan, dus een lichtelijke afval.

2.Huishouden en schoonmaken en opruimen:
Deze week heb ik de oven en de ovenrekken spic en span schoongemaakt. Onze oven was al wel schoon, maar nu heb ik ook de ingebakken vetstippeltjes, die je weleens op bakplaten tegenkomt, verwijderd. Ik ben trost op ons glimmend oventje. Tevens is de magnetron spic en span gemaakt.
Deze week heb ik ook onze oude kamerplanten vervangen.
Ik ben begonnen met achter het zolderschot te gaan ordenen (lege dozen, die we bewaren voor als we eens wat wegdoen en je de originele doos wilt gebruiken, ga ik toch wegdoen, want ze nemen een hoop ruimte in beslag). Volgende week hoop ik hiermee verder te gaan. 
Van de werkkamer heb ik wat mappen en stapels uitgezocht. Veel kon er weggegooid worden.

3.Administratie en voorbereidingen:
Ik heb weer allerlei spullen op Marktplaats gezet. Hopelijk worden ze verkocht.
Het foto-album van zoon is klaar en bijgewerkt tot nu (elke maand een foto, zodat je een mooie ontwikkeling ziet en bij hoogtijdagen, zoals sinterklaas/verjaardag/vakantie wat meer foto's). Ik werk altijd 1 jaar bij.
Met het foto-album van onze laatste vakantie in Duitsland ben ik gestart. 
Deze week heb ik veel tijd gestoken in voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar: met name allerlei materialen op internet opgezocht en een to do-lijst gemaakt, die ik volgende week, wanneer ik naar school ga om verder voor te bereiden, wil afwerken.

4.Plannen voor de volgende week qua:
*Gezondheid:
Ik wil, naast het tijdig slapen, toch wat meer letten op minder snoepen tussendoor. De buikomvang mag best wat minder, gezien mijn kleding. Het streven is toch 80 cm en een gewicht van 74,5 kg.

*Huishouden en schoonmaken en opruimen:
Nu de airco beneden staat en dus achter het zolderschot weg is, kan ik daar ook wat beter bij de rommel, die ik graag ik gelabelde bakken wil ordenen. Wellicht dat ik daar komende week aan toe kom.
Het bijstippen van verfwerk en het schonen van het tapijt stel ik uit tot wanneer zoon weer naar school gaat, dat is wat makkelijker werken. 
De komende week zal ik veel met voorbereidingen voor school bezig zijn, dus of er veel tijd overblijft voor extra klusjes, weet ik niet.

*Administratie en voorbereidingen:
De voorbereidingen zullen komende week vooral bestaan uit voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar. Qua administratie komt er komende week nog niet veel om de hoek kijken. Het foto-album van onze laatste vakantie wil ik afkrijgen.
Hopelijk kan ik wat spullen, die nu op Marktplaats staan, verkopen.
Ik wil ook weer een ritje maken naar de stort, om allerlei grote dozen en andere grotere spullen weg te brengen.

Geen opmerkingen: