donderdag 31 maart 2022

Over het maandprojectje van maart en de jaardoelen

 Voor de maand maart stond als projectje op de planning: wenskaarten maken
In februari had ik bij de vakantiefoto's ook foto's voor deze kaarten besteld. Foto's die ik ooit zelf heb geschoten en bewerkt. Van deze foto's maakte ik allerlei wenskaarten: voor verjaardagen man of vrouw, voor een nieuwe woning, voor geboorte, blanco en ook maakte ik deelnemingskaarten. Dit zijn ze:
Verder maakte ik van papier, karton, kant, lint en andere frutsels nog geboortewenskaarten. Erg mooi gelukt vind ik zelf. Dit zijn ze:
Leuk om te doen en zo hebben we weer een mooi voorraadje.

Natuurlijk ben ik ook met de jaardoelen bezig geweest.
*Ontspullen: er zijn 30 dingen weggegaan naar kliko, anderen, kringloop. Dit waren 5 serviesstukken (overbodig), 8 linnengoedstukken (slijtage), 7 kledingstukken (te klein, of nooit dragend), 6 boeken van zoon (te jong niveau), 3 speelgoedstukken (te jong niveau) en een grote paspop.
*Lezen: ook deze maand weer weinig gelezen, of het waren voornamelijk tijdschriften. Een paar boekjes zijn uit gelezen.
*Sparen: zoals ieder weet is het leven echt een stuk duurder geworden. We sparen wat kan en letten verder op het zo min mogelijk onnodig uitgeven van geld.
*Cadeaus mooi inpakken: deze maand waren er 3 cadeautjes in te pakken. Van 2 cadeaus heb ik geen foto gemaakt. Het ene cadeau had ik in rood crêpepapier gepakt en daarom een doorzicht folie gedaan. Het andere cadeau was zeer strak ingepakt (door goed de randen te vouwen) met bovenop een mooie fotokaart. Het derde cadeau is een doosje chocola: strak ingepakt met een wenskaartje erbovenop:
Het was mijn bedoeling om zo min mogelijk cadeau-inpakspullen te kopen, maar bij de Lidl zag ik stevige, grote rollen cadeaupapier voor 75 cent de stuk. Hiervan heb ik er 2 meegenomen: een voor heren en een voor dames. 
*Afvallen: dit gaat echt leuk nu. Op basis van allerlei diëten etc. heb ik mijn eigen dieet samengesteld, waarbij er genoeg koolhydraten, eiwitten en vetten binnenkomen. 'Mijn' dieet omvat ongeveer 1500 kcal. Dit eet ik nu op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag:
--Ontbijt: 1 volkoren boterham met gezond beleg+1 stuks fruit+ei of kopje yoghurt met havermout
--Tussendoor: 2 Maria biscuitjes
--Lunch: 1 volkoren boterham met zoet+melk+cracker/ontbijtkoek/beschuit+1 stuks fruit
--Tussendoor: 1 biscuit en 1 blokje pure chocola
--Diner: 1 of geen aardappel+200 gram groente+rauwkost+90 gram vlees+water
--Avond: 1 klein koekje, 150 melk en havermout, 30 gram noten.
Verder natuurlijk genoeg koffie en thee. 

Met bovenstaand dieet val ik zo'n kilo per week af. Nu gaat het iets langzamer, maar het afvallen zet door.
Op donderdag werk ik, dan eet ik vaak wat andere dingen en op zondag hebben we altijd een taartje, wat ijs, een plakje cake etc. Dus die dag snoep ik gewoon lekker. 

Voor de volgende maand april staat als projectje op de planning: alleen kopen in supermarkten, letten op het budget, marktplaatsverkopen en financiën. 
Alleen kopen in supermarkten, dat zal wel gaan. Ik merk dat ik sowieso weinig in andere winkels kom. Ik bestel wel eens wat bij Bol, maar dat doe ik van de cadeaubonnen die ik verdien met het maken van enquêtes. In april hebben we niet echt cadeautjes nodig, maar ook dat zou wel gelukt zijn bij bijvoorbeeld Albert Heijn.
Ik wil sowieso een weekbudget stellen voor de boodschappen. Dat is ongeveer 6 euro minder dan het gemiddelde van de maand maart. Verder wil ik weer spullen uit ons huis wegdoen, waaronder wat grotere items. Ik vind dat we nog steeds teveel spullen hebben. 

Geen opmerkingen: