vrijdag 18 maart 2022

Mijn 'dieet' voor de komende weken

 De snoeperijen, dus ook de pondjes die erbij aankwamen, rezen weer wat de pan uit. Tijd voor een strakker dieet, om zo weer wat kilootjes kwijt te raken. Het 'dieet' dat ik nu voor de komende weken aanhoud, is een beetje een eigen fabrieksel. In acht nemend dat er genoeg koolhydraten, eiwitten en vetten genuttigd worden, dus ook genoeg calorieën, maar wel minder dan aanbevolen voor mij als vrouw van 46 jaar.

Hoe ziet mijn 'dieet' eruit?
*Ontbijt:
-1 volkoren boterham met (pinda)kaas
-1 ei of 1 kopje yoghurt met 20 gram havermout
-2 bekers koffie
-1 stuks fruit
(in plaats van een boterham kunnen het ook volkoren pannenkoekjes zijn of bananenmuffins o.i.d. Dit geldt ook voor de lunch. Toch probeer ik 2 boterhammen op een dag te eten, voor de goede stoffen). 

*Tussendoor:
-Maria biscuitje en een brokje pure chocola. Verder koffie of thee.

*Lunch:
-1 volkoren boterham met wat zoet beleg
-1 cräcker of 1 plakje ontbijtkoek
-1 stuks fruit
-200 ml volle melk

*Tussendoor:
-Maria biscuitje. Verder koffie of thee

*Diner:
-maximaal 100 gram vlees
-1 of geen aardappel (maar dit kan ook volkoren pasta zijn)
-200 gram gekookte groente
bakje rauwe groente (bijvoorbeeld komkommer, paprika, wortel, tomaat, augurk)
-200 ml water

*Avond:
-250 ml rooibosthee met een klein koekje
-150 ml melk met 20 gram havermout
-30 gram gemengde noten

Dit 'dieet' bevat ongeveer 1500 calorieën en nuttig ik op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Op donderdag is mijn werkdag en houd ik me niet perse hieraan en op zondag hebben we altijd extra dingen, zoals een stukje taart, een plakje cake, een schaaltje ijs etc.
We zullen zien wat dit dieetje, waarbij je geen 'honger' hoeft te lijden, oplevert in de komende weken, bij leven en welzijn.

Geen opmerkingen: