donderdag 30 december 2021

Maandprojectjes en jaardoelen voor het jaar 2022

 

In het jaar 2020 heb ik elke maand een projectje of uitdaging beetgepakt. Hierover heb ik ook elke maand geschreven. De uitdagingen/projectjes waren van uiteenlopende aard, van creatief bezig zijn tot en met het ordenen van de financiën. De meeste maanden was ik toentertijd met veel plezier met deze uitdagingen/projectjes bezig. Ik vind het fijn om bepaalde doelen voor mezelf te hebben, dan ben ik productiever en voel ik nog meer voldoening.

In het jaar 2021 heb ik niets gedaan met uitdagingen/projectjes. Maar geregeld heb ik dit jaar wel met voldoening gedacht aan 2020 en kwam de zin ook weer boven borrelen om er weer eens mee aan de slag te gaan. Zeker nu het leven met een kindje in ons leven al weer wat gewend is en ik ook minder werk, dus meer tijd heb.

Aldus nagedacht en gebrainstormd in de afgelopen weken. En besloten om bij leven en welzijn (!) in 2022 elke maand weer een projectje te plannen en om tevens een paar doelen voor het gehele jaar te stellen.

Het volgende is bedacht:
*Jaardoelen:
-100 spullen wegdoen (en dit bijhouden in een notitieboekje)
-afvallen (een kilo of 3 of 4)
-boeken lezen (en dit bijhouden in een notitieboekje)
-cadeaus mooi inpakken (a la de Japanse wijze) en zo min mogelijk inpakspullen kopen, maar doen met wat voorhanden en nog op voorraad is
-10% minder uitgeven aan voedsel en huishoudelijke spullen/kleding/cadeautjes

*Maandprojectjes:
-Januari: Alleen kopen bij de supermarkt (ook dus cadeautjes, maar bijvoorbeeld bij de AH kan je ook voor spulletjes goed terecht), een budget hanteren (10% minder dan gemiddeld) en met marktplaats bezig zijn
-Februari: Foto's van zoontjes 2e levensjaar en van de vakantie 2021 bestellen en de foto-albums betreffende deze foto's bijwerken
-Maart: Fotokaarten maken (ook in 2020 gedaan en ik put nog steeds met veel plezier uit het slinkend voorraadje)
-April: Alleen kopen bij de supermarkt (ook dus cadeautjes, maar bijvoorbeeld bij de AH kan je ook voor spulletjes goed terecht), een budget hanteren (10% minder dan gemiddeld) en met marktplaats bezig zijn
-Mei: Opruimen van kledingkasten en achter de schotten op de zolder; tevens oude financiële papieren versnipperen
-Juni: Voorraadkast uptutten met mandjes, labels etc.
-Juli: De slaapkamer van onze zoon updaten van babykamer naar peuterkamer, vanwege zijn 3e verjaardag; nieuwe gordijnen, rolgordijnen, meubels en een kleurtje op de muur, met accessoires 
-Augustus: Alleen kopen bij de supermarkt (ook dus cadeautjes, maar bijvoorbeeld bij de AH kan je ook voor spulletjes goed terecht), een budget hanteren (10% minder dan gemiddeld) en met marktplaats bezig zijn
-September: ? misschien iets van naaien? 
-Oktober: Alleen kopen bij de supermarkt (ook dus cadeautjes, maar bijvoorbeeld bij de AH kan je ook voor spulletjes goed terecht), een budget hanteren (10% minder dan gemiddeld) en met marktplaats bezig zijn
-November: Kerstkaarten maken van zelf 'geschoten' foto's
-December: Kerstdorpje maken van karton (kerkje, huizen, sneeuw, pleintje, lampjes achter 'glas in lood'

Ik hoop elke maand een of meerdere blogs te schrijven over het reilen en zeilen van deze projectjes. 

Geen opmerkingen: