dinsdag 4 augustus 2020

Juli: maanduitdagingen/maandprojectjes #8

In deze maand werd de zolder en de schuur opgerommeld. 

Ik begon met de zolder. De zolder heeft drie schotten, waarachter van alles en nog wat ligt en 2 inbouwkasten, waarin de seizoenskleding en nog wat spulletjes liggen. 
Ik ben eerst begonnen achter het schot waar onze spullen liggen, zoals jeugdherinneringen, foto's, lesboeken van vroeger, leesboeken, cd's, stofjes etc. Alleen 'mijn' kant heb ik onder handen genomen. Mijn spullen liggen aan de linkerkant en die van mijn man aan de rechterkant. Het was mijn bedoeling om alles zo uit te zoeken en te herorganiseren, dat er wat bewaarbakken over zouden schieten, die weer te gebruiken waren voor het andere schot. Zo gebeurde. Verschillende bakken kwamen leeg, bijna het hele barbie-arsenaal ging weg (naar een buurvrouw en naar nichtjes), heel wat lappen stof gingen weg, zakken met daarin kleding voor de kringloop gingen weg, boeken die toch nooit meer zouden worden gelezen gingen weg en nog wat klein materiaal ook. Er kwam behoorlijk wat ruimte voor terug. Fijn. Deze ruimte werd al snel weer opgevuld met te verkopen babyspullen, waaruit zoon gegroeid is, zoals de co-sleeper en de maxi cosi.

Vervolgens rommelde ik de inbouwkasten qua spulletjes ook op. Ook hierin kwam lekker veel ruimte.

Daarna was het kleine schot aan de beurt. Hierachter lag al niet veel en hoefde dus alleen maar netjes geordend te worden.

Achter het grote schot op zolder worden ook allerlei spullen bewaard, van airco, tot garantieverpakkingen en van verfkleding tot boormachines. Ik sorteerde alle spullen over bakken en labelde de bakken. Daarna kon ik alles weer terug zetten, maar nu zodanig netjes dat er veel ruimte overbleef, zodat we zelfs de ruimte kunnen inlopen.

Ook de schuur kwam aan bod. Niet de gehele schuur, maar voornamelijk de planken. Het was een kwestie van uitzoeken van alle flessen en pakjes naar hun aard en dit geordend op de planken terug te zetten en daarna de planken te labelen. We hebben het nu zo neergezet: schoonmaakspullen, autospullen, vazen en lampjes, plantenvoeding, anti-dier spullen, onkruid-algspullen, gereedschappen, poten/planten en groot materiaal zoals zakken compost en een kachelstofzuiger. Ook hier is alles weer redelijk netjes. 

In deze maand juli werd ook nog mijn badkamerla en passant geordend: nieuwe bakjes, waarin alles netjes per categorie gelegd werd, zoals haarspullen, scharen en nagelknippers etc. Ook dit is weer netjes.

Is er veel weggegaan in deze maand? Jazeker. Zo een zak of drie, vier aan kleding naar de kledingcontainer, een paar dozen met boeken naar de papiercontainer, wat spulletjes naar mijn ouders en een aantal dingen die weggegooid konden worden. Ook gingen er allerlei barbiespullen naar een buurvrouw en naar nichtjes. 

Hopelijk houden we de komende tijd de zolder en de schuur zo redelijk netjes in tact.

Voor de maand augustus, die inmiddels alweer begonnen is, staat in het kader van uitdagingen/projectjes op de planning: koken/bakken en dan elke week een uitgebreider recept naadloos volgen. De eerste week kom ik hier waarschijnlijk niet aan toe, maar daarna zullen we het gaan proberen.



Geen opmerkingen: