dinsdag 30 juni 2020

Juni: maanduitdagingen/maandprojectjes #7 (Creatief)

Voor de maand juni stond de uitdaging/het projectje 'creatief' op de agenda. 
Nu was de maand juni een drukke maand qua gezinsleven en werk, dus het creatieve moest echt tussen neus en lippen door gebeuren. Maar er is wat geknutseld hoor. Aanvankelijk was het mijn bedoeling om cadeautasjes, labels en allerlei wenskaarten te maken, maar voor dit enigszins niet nodige geknutsel ontbrak de tijd. Daarom heb ik deze maand besteed aan creatieve zaken, die ook nog enig nut hadden.

Allereerst maakte ik een boodschappenmapje:

In dit mapje bewaren we nu rechts de voorgedrukte boodschappenlijstjes (waarop je alleen maar aantallen hoeft in te vullen bij de te kopen producten) en links memobriefjes waarop we de dingen noteren die we in andere winkels dan de supermarkt moeten aanschaffen, zoals bijvoorbeeld kleding of iets voor de tuin. 

Wat later in de maand juni maakte ik twee vaderdag-wenskaarten voor onze vader en schoonvader:
Gedurende de hele maand juni werkte ik aan een zeer nuttig project, namelijk aan nieuwe gordijnen voor de toekomstige dreumeskamer van onze zoon.
Onze zoon hoopt 24 juli een jaar te worden en met ingang van die dag willen we het echte baby-achtige van zijn kamer wat vervangen door ietwat dreumesachtige zaken. De kanten witte gordijnen, die ook door mij vervaardigd werden, worden dan vervangen door blauwe gordijnen, die op de laatste dag van juni klaar kwamen (pff).
B.l.e.w. zal vlak na 24 juli een blogpost komen over de veranderde kamer van onze zoon en daarin zullen ook wel foto's van de nieuw genaaide gordijnen komen te staan.

Voor de volgende maand, de maand juli had ik gepland om rondom 'Huishouding' weer de 4x6,5,4,3,2,1- uitdaging te doen, zoals ook in december gebeurde. Vier weken lang gebeuren er op 6 dagen allerlei dingen qua repareren, vervangen en opruimen in ons huis, zodat elke week 21 dingen gedaan zijn. 
Nu zie ik vanwege drukke werkomstandigheden het niet zo zitten om te zoeken naar te repareren en te vervangen zaken. Dus het projectje hoop ik wat aan te passen. 
In de maand juli draait het wel om het huishouden en om opruimen en wegdoen, maar dan niet in en door het hele huis, maar alleen op zolder en in de schuur.
Op zolder hebben we een aantal schotten waarachter heel veel ligt, staat en is. Dit wil ik goed gaan uitzoeken en wanneer het kan weg doen. Ook onze schuur is een vergaarbak van allerlei spullen. Ook deze ruimte wil ik grondig gaan aanpakken.
Het doel is om deze twee ruimtes te ontdoen van spullen die niet meer gebruikt (kunnen) worden en ook om de spullen die we wel bewaren netjes te ordenen in bakken en te rubriceren. 
Ik hoop jullie mee te nemen op deze tocht.

Geen opmerkingen: