donderdag 31 oktober 2019

Een weekje 'aan andere dingen en mezelf toekomen' ~Moeder en kind #5

Vorige week postte ik een artikeltje hoe tijd voor mezelf, de ander en de omgeving te creëren. Ik had mezelf 6 doeletjes per week gesteld, nl: 
1. De enquetes van Panelwizard en Qassa doen
2. 10 dingen+ 1 klus per dag
3. Kaartjes sturen (min. 1 per week)
4. Cadeautjes leuk(er) inpakken
5. Een boek per week lezen
6. De zaterdag: extra me-time.

Is dit allemaal gelukt de afgelopen week (van vrijdag 25 oktober t/m donderdag 31 oktober)?

In ieder geval ben ik best tevreden over wat van bovenstaande terecht is gekomen. Laten we elk punt even langslopen:

1. Enquetes: De afgelopen week is er €1,75 verdiend. Niet veel. Het gaat me ook niet om het geld, maar om de leuk. En als je dit bedrag keer 52 doet, dan heb je toch een leuk bedragje van €91 per jaar. Daarmee kan je dan wel weer leuke dingen doen!
2. 10 dingen + 1 klus per dag. Dit is niet elke dag gelukt, maar wel meestal. Zo deed ik 10 opruimdingen in de kelderkast met dit resultaat:
Tevens 10 dingen in de keuken, zoals bijvullen van zeep, tegeltjes boenen enzo. Ook werden er 10 dingen in de babykamer gedaan: kleine kleertjes gingen naar zolder, hangertjes werden netjes opgeruimd, pampers werden uitgezocht, een lade werd uitgezocht, etc.
Qua grotere klussen gebeurde ook best wel wat: de wasmachine en de droger werden grondig geschoond (filters wassen, alles soppen etc.) zodat het weer een half jaar mee kan. Er werden een paar platen voor de babykamer ingelijst. De postbak werd uitgezocht en netjes gemaakt met dit resultaat:
3. Kaartjes sturen: deze week stuurden we een kaartje naar een oudere dame uit de gemeente, ter bemoediging.

4. Cadeautjes leuk(er) inpakken. Deze week:
Van pampers maat 2, die we nog over hadden van ons zoontje en een nieuw rompertje en spuugdoekje een kleine luiertaart gemaakt. Wat opgeleukt met lintjes etc. in de kleuren van de babykamer van betreffende krijgers van deze taart. Nu niet perse leuker ingepakt dan anders, maar het was wel ontspannend om dit cadeautje te maken. En zo kom je van je overtollige pampers af....

5. Een boek per week uitlezen: de afgelopen week las ik een dun boekje uit en de helft van een dikker boek. Ik pak nu vaker een boekje in de avond en laat de computer/smartphone wat meer weg/uit.

6. De zaterdag: me-time: dit lukte prima. Tevens kon ik de vrijdagavond ook tot me-time rekenen: lekker een paar uurtjes alleen naar de stad; de nodige dingetjes kopen bij Wibra, Zeeman, Action, Blokker. Heerlijk. 

B.l.e.w. hopen we de komende weken op dezelfde voet verder te gaan. Over enige tijd zal ik wel weer eens een update plaatsen, of alles ook werkelijk lukt, zoals voorgesteld. 
Ik merk dat je zulke dingen of andere ontspannen dingen echt nodig hebt. Je wereld wordt echt wel kleiner, wanneer je kersverse ouders bent geworden. En dat geeft op zich niet, want zo'n kleintje is een kostbaar geschenk en geeft veel vreugde, elke dag weer. Het gevaar is er wel dat op een dag alles draait om zo'n kleintje en dat kan op den duur gaan opbreken. Met bovenstaande merk ik dat het zo ook allemaal leuk blijft. Natuurlijk ga ik ook weleens weg met hem, even lekker wandelen of op visite. Binnenkort beginnen de voorbereidingen voor school weer, dat geeft ook ontspanning. 

Geen opmerkingen: