woensdag 9 oktober 2019

Nieuw Huishoudschema

Nu we een gezinslid (baby) rijker zijn en ik op andere dagen hoop te gaan werken na mijn verlof dan ik voor mijn verlof deed, is het ook nodig om het huishoudschema te veranderen. Voor de geboorte van onze zoon, gebeurde het huishouden op dinsdagavond (eerste was) tot en met donderdag en op de zaterdag. De vrijdag hield ik meestal vrij voor andere dingen. Ik werkte toen op de maandag en dinsdag. Straks na het verlof hoop ik te gaan werken op de donderdag en vrijdag. De avonden van deze dagen heb ik geen tijd voor huishouden, want er is een kindje te verzorgen en ik heb dit jaar de bovenbouw, wat meer voorbereiding vergt. Een nieuw huishoudschema dus. Het ziet er als volgt uit en ik ben ook in de verlofperiode hiermee al begonnen:

*Maandag:
-spullen van het weekend opruimen
-bed verschonen
-2 a 3 wassen draaien en ophangen
-1 droogtrommel vouwen
-benedenboel schonen
-avond: boodschappen of op de dinsdagavond

*Dinsdag:
-was vouwen
-schone was strijken
-bovenboel soppen
-avond: boodschappen of op de maandagavond

*Woensdag:
-1 was draaien en ophangen
-planten verzorgen
-buitenboel schonen/ramen lappen of zolder schonen

*Donderdag (werkdag):
Mijn ouders die oppassen zullen wat huishoudelijke klusjes doen, zoals was opvouwen, zuigen, evt. wat strijken.

*Vrijdag (werkdag):
-avond: 1 was
-avond: boodschappen bij geen-supermarktwinkels

*Zaterdag: 
-was vouwen
-strijken
-auto wassen
-buitenboel netjes maken voor het weekend

Op alle dagen zullen de toiletten en de douchevloer geschoond worden. Tevens zal de vaatwasser iedere keer uitgepakt worden en meestal zuigen we elke dag de woonkamer en keuken ook wel. 

Naast deze huishoudelijke taken en de verzorging van/spelen met/wandelen met/etc ons zoontje, zullen ook de voorbereidingen en het nakijkwerk m.b.t. mijn werk in het onderwijs hun plekje krijgen op de vrije dagen en op de werkdagen. Al met al genoeg te doen. 

Geen opmerkingen: