woensdag 2 oktober 2019

Afvallen na een zwangerschap en bevalling #1

Nu ons kleintje 10 weken oud is, is het voor mij tijd geworden om wat tijd te gaan besteden aan afvallen. Tijdens een zwangerschap kom je heel wat kilo's aan en tijdens een bevalling gaan er ook weer heel wat kilo's vanaf. Toch blijven er altijd nog wat kilo's aan je lijfje hangen, die in de loop van de tijd een handje geholpen 'moeten' worden om ook te verdwijnen. 
In de maand oktober wil ik hiermee een start gaan maken. Voor mezelf heb ik een soort van actieplan opgezet (zie hieronder) en dit plan wil ik de komende maand gaan volgen. Daarna kijken we of we dit plan moeten bijstellen of dat we dit plan ook in de volgende maand kunnen doorzetten. 
Voor dit plan ga ik niet een sportschool bezoeken of allerlei workouts verrichten die op internet geadviseerd worden. Ik doe gewoon m'n eigen ding en volg m'n eigen idee na. Het plan ziet er als volgt uit:
1. Doel gewichtsvermindering in oktober: 4 kilo 
2. Doel buikomvangvermindering in oktober: 3 cm
3. Inname kcal per dag: max 1700
4. Sowieso aan voedsel iedere dag: *2 stuks fruit *1 liter thee *4 eetlepels havermout *3 volkoren boterhammen *400 gram groenten
5. Foodapp bijhouden 
6. Elke dag twee workouts: 
a. op standplaats (tijdens koken 's avonds): huppen, springen, huppelen, buigen, rekken, strekken (ca. 10 min)
b. liggend met een elastiek (middag): rekken, strekken, buikspieren aanspannen, evenals bilspieren en beenspieren (ca. 5 min) 

Op 1 oktober heb ik het ochtendgewicht en de buikomvang genoteerd. 
Op 15 oktober wil ik de tussenstand opnemen en op 31 oktober willen we kijken of de doelen en de stappen gehaald zijn. 

In totaal mag er wel zo'n 7 kilo van af. Op zich voel ik me goed met dit extra gewicht (ook al zie je die extra kilo's geeneens zo zitten), maar ik merk dat m'n gewone kleding nog niet goed of helemaal niet past en met de komende herfst/winter voor de deur is het jammer om allemaal nieuwe kleding te moeten kopen. 

Geen opmerkingen: