woensdag 3 januari 2018

Vision Board 2018

Dit is het vision-bord voor 2018. 
Hieronder zie je de borden van 2017 en 2018 naast elkaar:
Het linkerbord bevat wat meer afbeeldingen en het rechterbord wat meer tekst. Het rechterbord is ook wat feller van kleur en iets drukker, maar er staan mooie teksten op. 
Al enige tijd vòòr het eind van 2017 was dit het tafelbeeld:

Dit keer gebruikte ik voornamelijk supermarkt tijdschriften, omdat ik het zo jammer vind om Landlevens, Gezondheidsgidsen en andere mooie tijdschriften te verknippen. Het gevolg is wel dat je minder mooie afbeeldingen kunt scoren.
Hieronder enkele woorden van het nieuwe bord uitgelicht:
Het komende jaar wil ik me meer gaan verdiepen in fotografie en vooral  mooie luchten gaan fotograferen. Deze foto's zullen in een aparte rubriek, maandelijks, op mijn blog gaan verschijnen. Is de bedoeling althans.

Ik hoop komend jaar meer tijd vrij te maken voor andere dingen, dan alleen maar veel voor mijn werk. Voor geestelijke zaken, voor natuur, voor anderen, voor mezelf. 

Twee hele verschillende zaken. Het bovenste zinnetje wil ik nog meer gaan toepassen op ons huishouden. Is eigenlijk ook al wel zo hoor, maar het kan nog meer en beter. Het onderste zinnetje vind ik belangrijk voor mijn persoon en mijn karakter. In mijn werk, naar anderen toe. 

Deze 3 heeft te maken met 3 dingen. 3 kleine dingen die je nog even snel in huis bijvoorbeeld kan doen in een verloren minuutje, of 3 grotere dingen die je kunt doen op een vrije dag. 3 rommeltjes die je kunt oppakken. 3 klusjes buiten die je kunt doen. 3 is een mooi getal en goed te overzien.

Meer kenner worden in mijn werk. Dit door me meer te gaan verdiepen in onderwijskundige en opvoedkundige zaken, door bijscholing, maar ook door persoonlijke professionalisering door bijvoorbeeld videootjes te bekijken (Klasse.nl) en artikelen en boeken te lezen.

Nog minder koffie drinken en meer thee drinken. Mijn favoriet is Rooibosthee en Citroenthee.

Tja, je begint het al wat te merken op je 42e. Ietwat minder soepele ledematen... Veel blijven bewegen dus.

Het komende jaar wil ik weer meer buiten zijn. Vaker gaan wandelen, fietsen, ommetje lopen. Is goed voor je.

En heerlijk blijven lezen.

Geen opmerkingen: