woensdag 24 januari 2018

DIY: Wenskaarten

Mijn moeder wenste weer wat zelfgemaakte wenskaarten voor geboorte jongen en meisje. Zij wenst, wij maken 😉
Bij de Action had ik onlangs weer wat papierblokken gekocht. En in mijn knutseldoos lag van allerlei wat ik kon gebruiken voor een aantal te maken kaartjes:
Plaatjes van internet en basiskleuren voor de ver-
schillende kaartjes.

Na enig meten, snijden, knippen en plakken is de
basis voor de verschillende kaartjes klaar.

De plaatjes met een gekarteld onderpapiertje op
de kaartjes geplakt. Een roosje of een strikje
completeert het geheel.

Twee kaartjes voor geboorte jongen (beetje over-
belicht). Beide kaartjes vind ik mooi geworden.

Drie kaartjes voor geboorte meisje (beetje onder-
belicht). De bovenste twee vind ik het mooist
geworden.

En nog een kaartje dat voor een jongen of voor
een meisje gebruikt zou kunnen worden. En nee,
het is niet een genderneutraal kaartje. Dat bestaat
nu eenmaal niet. Je bent of een meisje of een
jongen...toch? Maar soms heb je misschien geen zin
in roze of blauw, dan is een neutrale kleur handig. 

Geen opmerkingen: