zaterdag 13 januari 2018

Paar kilo kwijt raken #1

Afbeeldingsresultaat voor kilo's feestdagen
Afbeelding komt van internet
Ja ja, het is weer zo ver, de feestdagen zijn weer voorbij en de kilo's zitten er weer aan. In mijn geval 3 kilo.... Tijd om ze er weer vanaf te krijgen, want m'n kleding... en de hoofdpijntjes....

Hoe ga ik dat doen?
1. Weer gezonde voeding eten (dus niet meer 5 vette oliebollen op een dag, croissants, appelflappen, kerstkransjes, etc, etc), maar kleine koekjes bij de thee, veel groenten en fruit en gezond broodbeleg. 
2. Iets meer bewegen op plaats (vorig jaar heb ik een maand lang vrij forse work-outs gedaan, maar dat wil ik nu niet gaan doen, wel bijvoorbeeld wat kleine work-outjes op plaats: even trimmen in de keuken tijdens het eten koken, of hoelahoep-oefeningetjes achter de strijkplank, dat soort dingen)
3. Ca. 300 kcal minder eten op een dag. Ik heb de Food-app weer ingeschakeld en hierbij houd ik dagelijks mijn voedselinname bij:
**Het schijnt dat je van 200-300 kcal minder eten op een dag zo'n 2 kg per maand kan afvallen en dat blijvend. Lijkt me wel wat. 

Ik ben met bovenstaand plan op vrijdag 5 januari begonnen en nu, zaterdag 13 januari ben ik al 800 gram afgevallen :) Gaat goed. En het kost me eigenlijk geen moeite.

Geen opmerkingen: