maandag 4 maart 2024

Maart, maandproject creamaand: voornemens

 De derde maand van de maandprojectjes is in zicht! Zin in!
In januari hielden we ons extra bezig met budgetteren en financiën. In februari maakten we elke week een receptje. Zie hiervoor de blogjes. Maart zal in het teken staan van creaties. Voor deze maand heb ik de volgende voornemens:

1.Een A-lijnrok met elastieken boord en strik naaien (onder de knie-hoogte) van deze stof:
2.Twee jurken omtoveren in rokken, omdat de bruine jurk gekrompen is en bij de buste niet meer fijn zit (op de foto is de jurk nog in niet-gekrompen staat) en omdat de groene jurk bij de schouders heel erg breed is en niet mooi zit:


3. Een dunne trui van mij omtoveren tot een trui met korte mouwen voor de zomer, omdat de mouwen wat aan de korte kant zijn:
4. Een bijpassende ketting bij de gekochte stof (nummer 1) maken van kralen die ik al in mijn voorraad heb:
5. Broeken van onze zoon, waarvan pasvorm en taille nog prima zijn, maar waarvan de pijpen te kort zijn, omtoveren tot korte broeken voor de zomer:
6. Shirts en bloesjes van onze zoon, waarvan de lengte en pasvorm nog prima is, omtoveren tot shirtjes en bloesjes met korte mouwen:
Zo te zien dus heel wat projectjes voor deze maand. Maar ik heb er wel heel veel zin in. Meestal deed ik kleding die te kort was of niet lekker zat in de zak voor de Kringloop, maar met deze manier bespaar je dus ook heel veel geld: straks heb ik 3 mooie rokken voor de zomer, een leuke ketting en zoon heeft straks 5 nette korte broeken, 3 nette shirtjes met korte mouwen en 2 nette bloesjes met korte mouwen. Reken maar eens uit wat je anders kwijt zou zijn wanneer je 3 rokken koopt, 5 korte broeken, 5 shirts met korte mouwen. Dat besparen we dus nu. Mits het allemaal lukt natuurlijk.
Hopelijk neem ik de tijd om het netjes te naaien, zodat het alles ook goed draagbaar is!

In maart hoop ik elke week een post te plaatsen met foto's, over de vorderingen. Ik denk dat ik eerst met mijn rokken, trui en ketting begin en daarna de kleding van zoon aanpak. Op basis van de verstelde kleding van zoon bepaal ik dan welke kleding hij nog nodig heeft voor de zomer, zodat ik deze kleding bij de Kringloop of in winkels kan kopen.

Geen opmerkingen: