woensdag 27 december 2023

Maandprojectjes voor 2024!

 Al voor het 3e jaar op rij wil ik maandprojectjes doen, voor het plezier en om mezelf uit te dagen. 
In het eerste jaar heb ik maandprojectjes gedaan die van allerlei waren, zoals: alleen kopen bij de supermarkt, financiën op orde maken, opruimen etc. In het tweede jaar (2023) heb ik elke maand en elke week daarvan een kookboekrecept gedaan, dus 12 kookboeken zijn toen aan de orde geweest. Voor 2024 wil ik weer allerlei maandprojectjes doen, die ook wat opleveren qua tijd, financiën of netheid.

De maandprojectjes, zoals ik ze in gedachten heb: 

1. No spend low spend maand 
(alleen nodige kosten maken; met wekelijks tips over halveren, verminderen, supermarktinkopen, hoe omgaan met cadeautjes etc.)
2. Afvallen 
(1,5 kilo in een maand afvallen door voedsel en bewegen; met wekelijks voedings- en beweegplan en updates)
3. Opruimen 
(met wekelijks een ruimte in de picture)
4. Creatief zijn 
(met wekelijks een update over verstellen van kleding, naaien en sieraden maken)
5. Recepten maken uit mijn kookboeken 
(met maandelijks een voorgerecht/hoofdgerecht/nagerecht/versnapering in de hoofdrol)

Bovenstaande wil ik verdelen over de 12 maanden. 

De geplande indeling is als volgt:
1. januari: no spend/low spend-maand
2. februari: receptenmaand
3. maart: creatiefmaand
4. april: no spend/low spend-maand
5. mei: opruimmaand
6. juni: afvallenmaand
7. juli: vrije maand, vanwege vakantie
8. augustus: afvallenmaand
9. september: creatiefmaand
10: oktober: opruimmaand
11: november: no spend/low spend-maand
12: december: receptenmaand

De no spend/low spend-maanden heb ik gepland in januari, april en november, omdat we dan niet veel extra uitgaven verwachten.
De opruimmaanden heb ik gepland in mei en oktober, omdat ik dan altijd de kledingwissel doe en de kledingkasten dus gelijk meegenomen kunnen worden in het opruimen.
De receptenmaanden heb ik gepland in februari en december: februari een beetje random en december met het oog op alle feestdagen.
De creatiefmaanden heb ik gepland in maart en september, omdat ik in deze maanden in ieder geval een rok wil naaien voor het nieuwe seizoen en kleding wil verstellen voor het nieuwe seizoen.

In elke maand probeer ik 4 keer een post te plaatsen (elke week een keer) over de vorderingen van de maandprojectjes. 


Geen opmerkingen: