woensdag 27 december 2023

Maandproject: elke week een kookboekrecept: maanden oktober, november en december

 Op de een of andere manier kon ik een poosje niet op mijn blog werken. Gelukkig kan dat op de een of andere manier nu weer wel. 
In de maanden oktober en november heb ik geen verslagje gemaakt van het maandprojectje: elke week een kookboekrecept. 
Nu, eind december wil ik graag de laatste 3 maanden samenvoegen in 1 blogartikel. Wel zo makkelijk. Tevens sluiten we met dit artikel het maandprojectje af.

Oktober.
Kookboek: Oma's receptenboek

*Week 1: citroenbladerdeegkoekjes (redelijk gelukt)
*Week 2: rozemarijnaardappeltjes (erg lekker)
*Week 3: witlofschotel (gewoon lekker)
*Week 4: zuurkoolschotel (redelijk gelukt)

November.
Kookboek: Aardappelen

*Week 1: patatjes met citroen en rozemarijn (lekker)
*Week 2: aardappelen met knoflook (heerlijk)
*Week 3: aardappelen met knoflook (zie week 2, heerlijk)
*Week 4: geen recept

December.
Kookboek: Ovenvers

*Week 1: pindakaaskoekjes (lekker)
*Week 2: kerriekoekjes (lekker)
*Week 3: rozemarijnkoekjes (lekker)
*Week 4: kaas-sesamkoekjes (erg lekker)

Hierbij sluiten we de maandprojectjes: elke week een kookboekrecept af. 
Zeker tot september ongeveer vond ik het erg leuk om met deze projectjes bezig te zijn en hebben we ook geregeld lekkere maaltijden of versnapering met deze receptjes kunnen maken. In de laatste maanden van het jaar had ik minder tijd, minder zin en minder gelegenheid om elke week trouw met het projectje bezig te zijn. Dat geeft ook niet. Het is niet perse een moeten. Wel was het zo terugkijkend op het jaar 2023 een leuk project en kijk ik (en kijken wij als gezin) er met genoegen op terug.
Een bijkomend voordeel van deze projectjes was dat ik gelijk wist welke kookboeken konden blijven en welke nog weg konden. Een stukje opruimen dus. 

Voor D.V. 2024 wil ik weer projectjes gaan doen. Kijk hiervoor naar de volgende blogpost!

Geen opmerkingen: