dinsdag 3 januari 2023

Kookboekprojectjes in 2023

 Zoals in een vorige post al gezegd, wil ik in 2023 bij leven en welzijn elke maand uit een bepaald kookboek dingetjes koken of bakken en dat elke week een keertje. 
Uit onze voorraad kookboeken heb ik 12 kook- en bakboeken geselecteerd (veel meer dan dit hebben we trouwens niet :). Dit is de selectie:
Het is mijn plan om in de volgende maanden de volgende kook- of bakboeken te gebruiken (elke week een recept volgend):

*januari:            Vier seizoenen menu
*februari:           Bakken
*maart:              Wannee
*april:                Cakes en gebak
*mei:                 Oma's kruimeltaarten
*juni:                  High tea
*juli:                   Eten met Nijntje
*augustus:         Cholesterolarme keuken
*september:       Ovenvers
*oktober:            Oma's recepten
*november:        Aardappelen
*december:        Smulwijzer

Er zit ook nog een soort van gedachtegang achter deze indeling :)
In januari beginnen we simpel met een zeer simpel boekje. Daarover in een volgende post meer. In mei hoop ik jarig te zijn en kunnen we wel wat kruimeltaarten gebruiken. Juni vind ik zo'n fijne maand voor lichte High tea hapjes. In juli hoopt ons zoontje 4 te worden en dan kunnen we vast geregeld wat maken uit Eten met Nijntje. In augustus hopen we misschien wel op vakantie te gaan en dan kan, naast al het ijs en lekkers, wat cholesterolarms op het menu geen kwaad. In september hoopt mijn man jarig te zijn en dan kunnen we weer lekker taarten of koekjes uit Ovenvers bakken. Voor december heb ik gekozen voor Smulwijzer, omdat in dit receptenboekje veel ovenschotels staan, maar ook lekker gebak en toetjes. Ideaal voor in de feestmaand.

Ik wil proberen om niet elke week van een maand alleen maar taarten of koekjes te bakken, maar om zoveel mogelijk een afwisseling aan te brengen in taart, warm eten, ovenschotels, koekjes en toetjes. 

Voor mij zijn dit projectjes, omdat ik simpelweg geen keukenprinses ben. Meestal kook ik gewoon standaard wat goed lukt en wat gewoon gezond is. Ik zal proberen om met deze kook- of bakprojectjes zo nu en dan buiten mijn comfortzone te gaan.



Geen opmerkingen: