dinsdag 22 februari 2022

Een dag uit het leven van alledag

 Vandaag zomaar eens een dag uit het leven van alledag.
Vandaag is het dinsdag 22 februari. Terwijl ik dit tik, is de dag nog niet voorbij, maar na het plaatsen van deze post, ga ik lekker ontspannen.

De dag begon om 7 uur met het luisteren naar het nieuws. Ons zoontje ligt dan altijd bij ons en als gezin starten we zo in ons bed de dag. 
Terwijl mijn man ons zoontje klaarmaakte voor de dag, deed ik een fijne was in de machine en maakte de ontbijttafel klaar, inclusief het zetten van koffie en thee.
Na het ontbijt en nadat ons zoontje nog wat gespeeld had, bracht mijn man ons zoontje naar de gastouder (waarna hij doorreed naar zijn werk) en maakte ik mij klaar voor de dag, qua aankleden.
Ik ruimde boven wat spulletjes op, ontkalkte het strijkijzer en ging daarna naar beneden om aan de slag te gaan met Zône 3: de gang en gangkast. Maar eerst wilde ik de vieze buitenramen even te lijf gaan. Dit deed ik nu simpel met raamspray en een doekje. Na de voorramen, vond ik dat de achterramen ook moesten gebeuren en toen vond ik dat achter even geveegd moest worden en daarna moest ik ook nog even een lapje over het houtwerk aan de voorkant halen. Zo weer een half uur verder, maar wel weer schoon voor het oog, na al die stormdagen.
Hierna was het even tijd voor een korte koffiepauze en een belletje naar m'n ouders.
Na de koffie zoog ik de gangkast goed uit, vooral in de hoeken en ruimde ik wat spullen op, die naar een andere plek moesten: 
Onderin de kast staat een bankje met wat schoenen en laarsjes.
Deze spullen uit de gangkast en toilet moesten naar boven
Tevens kreeg de kamer een zuigbeurt, waarbij ook hoekjes een extra zuigje kregen.
Vervolgens kreeg de toilet in de gang een goede sopbeurt. Het matje werd verwisseld en wat winterattributen gingen eruit. Wanneer de lente begint, komen de lente-accessoires in de toilet, maar nu heb ik een en ander al verwijderd, omdat de toilet ook zindelijkheidstraining-proof gemaakt moet worden voor a.s. maandag wanneer we de 1-weekse zindelijkheidstraining willen beginnen met ons zoontje. Trainingproof:
Een opstapje en een wc-verkleiner in het hoekje, voor het grijpen.
De toiletrollen niet meer op stok, maar op een hoog plankje: hoog voor kinderhandjes
Hierna was het weer tijd voor een koffiepauzetje. Na de lekkere koffie zoetzuurde ik wat paprika:
en toen was het tijd om ons zoontje bij de gastouder op te halen. Hij is er enkel op dinsdagmorgen.
We lunchten samen en daarna ging hij lekker zijn middagdutje doen.
Tijdens zijn dutje deed ik de wasvouw en de strijk. Ook sorteerde ik het ondergoed voor ons zoontje, zodat ook dat klaarligt voor de zindelijkheidstraining van a.s. maandag:
Een rommeltje was het.
Nu netjes gesorteerd: slipjes vooraan, boxers middenin en hemdjes achteraan.
Daarna pakte ik wat kleine cadeautjes in voor de zindelijkheidstraining:
Daarna was het tijd om naar beneden te gaan en even wat voor mezelf te doen: wat enquêtes maken (waarmee ik extra verdien) en even wat Youtuben. 
Toen zoon wakker werd, heb ik de schone was in de kasten gedaan en daarna zijn we lekker beneden wat gaan drinken, eten en spelen. 
Tijdens het koken van ons diner, speelde zoon met water bij de gootsteen in de keuken en kon ik ons maaltijdje klaarmaken. Omdat mijn man vanavond moet overwerken, maakte ik voor zoon en mij een simpele maaltijd klaar:
Voor mij: witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappeltjes, paprika, frikandel
Voor zoon: witte bonen in tomatensaus, gebakken aardappeltjes, rode paprika, wat frikandel

Na de maaltijd, terwijl mijn zoontje speelde, kon ik weer wat klusjes doen: de vaat doen, vaatwasser aandoen, wandelwagen uit de auto halen, zijn gewassen matras weer in zijn bedje doen, mijn haren wassen etc. Daarna was het tijd om samen zijn speelgoed op te ruimen en samen even te gaan spelen en voorlezen. 
Daarna was het alweer zijn bedtijd. Even ravotten op het grote bed en daarna klaarmaken voor de nacht. 
Terwijl hij nu lekker ligt te slapen, heb ik de vragenlijsten voor de aanmelding van ons zoontje voor de basisschool al wat ingevuld (ook al is hij nog maar 2,5 jaar...), dan kunnen mijn man en ik deze week dat even samen bekijken. Straks nog even foto's voor deze post uploaden, post plaatsen en daarna thee zetten, met een lekker koekje erbij en tijd voor mezelf nemen.
Fijne avond allen!

Geen opmerkingen: