dinsdag 12 mei 2020

Kledingwissel van herfst/winter naar lente/zomer 2020

De kledingwissel voorjaar 2020 is geschied. 
Heel veel zakken voor kringloop, kledingcontainer en kliko waren dit keer het resultaat. 
Vooraf aan de kledingwissel had ik bepaalde afspraken met mezelf over de kleding gemaakt. Er is namelijk zoveel kleding wat jaar in jaar uit weer in de kast wordt gehangen, maar niet wordt gedragen, vanwege snit/pasvorm of maat (te strak, krap, klein), in de hoop dat het nog eens beter zal worden....Dat werd het al jaren niet. En zeker nu, na een bevalling, de te dragen maten nog wat groter zijn geworden, wilde ik eens rigoureus door mijn eigen kleding gaan. Passen, meten. Tijdens het passen keek ik of de kleding misschien 1 maatje te klein zou zijn, of meer maten. Bij meer maten ging het onverbiddelijk weg. Bij 1 maat ging het in een doos. Misschien dat deze kleding wel wordt gepast, wanneer mijn afvalplan (gewicht) wat zoden aan de dijk begint te zetten. Tevens ging kleding weg, die toch niet lekker zat of niet meer zo mooi van kwaliteit was. 
De kasten hangen nog redelijk vol, maar de keuze is nu wel een stuk makkelijker geworden, want minder keus, minder stress. Kleding bijkopen voor de komende 2 seizoenen, doe ik niet. Niet nodig. Voor de komende herfst en winter wellicht wel weer, maar dat zien we dan b.l.e.w. wel weer. 

Doen jullie ook aan een kledingwissel of hangen alle seizoenen bij elkaar?

Geen opmerkingen: