zaterdag 11 januari 2020

Afvallen na een zwangerschap en bevalling #2 'DHVOV+3x100-plan'

Begin oktober werden er persoonlijke grootse plannen gesmeed om in de maand oktober fijn af te gaan vallen. Dit artikel verscheen hierover: https://alledagmetar.blogspot.com/2019/10/afvallen-na-een-zwangerschap-en.html
Wat is ervan terecht gekomen? Niets! Eigen schuld hoor, geen aandacht aan het afvallen gegeven, ondanks het prachtige plan. 'k Voelde ook nog niet echt de noodzaak ofzo, ook al zat en zit bijna alle kleding te strak...of wordt het zelfs niet gepast...
Nu in januari wijst de weegschaal nog meer aan dan begin oktober, want feestdagen die geweest zijn....

Toch wil ik weer een poging gaan wagen met een nieuw, wat minder streng plan.
Het nieuwe plan noem ik het: 'DHVOV+3x100-plan'. Dit is een zelfbedacht plan, wat goed haalbaar moet zijn. Deze formule staat voor het volgende:

1. De Helft Van Ongezond Voedsel
2. 3x100 bewegingen/oefeningen op plaats

Ik merkte dat het erg moeilijk was om ineens alle zoetigheid te laten staan. De drang naar zoetigheid was te sterk, zeker na al die plakken cake met slagroom en blauwe muisjes, maar ook na al die oliebollen en banketstaven:). Tevens merkte ik dat het wel leuk bedacht was om een aantal keren per dag allerlei workouts te gaan doen, maar dat daarvoor op de een of andere manier geen tijd/gelegenheid voor was. 

Dit nieuwe plan is echter goed haalbaar. Het resultaat zal wellicht wat minder zijn (qua afgevallen kilo's per week), maar gaandeweg zal er vast gewicht vanaf gaan en zullen kledingstukken steeds beter gaan passen. 

Hoe werkt dit plan? Heel simpel: van bijna alle ongezonde dingen, neem ik gewoon de helft. Bijvoorbeeld een half koekje bij de thee, een half glas frisdrank aangevuld met water, een dun plakje cake, etc. Tevens doe ik elke dag 3x100 oefeningen/bewegingen op plaats, gewoon tijdens het eten koken en tijdens het tanden poetsen. 
Dit kost bijna geen moeite. 'k Ben benieuwd wat het oplevert op de weegschaal.
En ik spreek nu ook met mezelf af: mocht bovenstaand plan niet werken met zichtbare resultaten aan het eind van de maand januari b.l.e.w., dan pak ik m'n oude plan van een paar jaar geleden erbij. Dit werkte wel en ook rigoureus. Kostte ook genoeg moeite, maar dat moet dan maar, want het moet nu maar eens over zijn met al dat aankomen en al dat gesnoep! Basta! :)  

Geen opmerkingen: