zaterdag 25 mei 2024

Mei: seizoenkledingwissel en huis opruimen #4

In deze laatste post over kledingwissel en huis opruimen wil ik nog wat aandacht besteden aan mijn eigen kleding voor het lente- en zomerseizoen. 
Net als bij de kleding van zoon, schrok ik behoorlijk van de hoeveelheid kleding die ik heb, voor werk en voor bij huis, maar ook voor feest/kerk. Ik heb een paar dingen weggedaan, maar kan toch moeilijk afstand doen van kleding die nog goed is en goed zit. De keuze blijft dus groot. 

Voor mijn werk (onderwijs) heb ik mogelijke setjes op de foto gezet. Meestal draag ik in de 2 dagen dat ik werk, 1 onderstuk met elke dag een schoon bovenstuk. Daarbij heb ik nog allerlei vestjes, die niet op de foto staan, maar die ik wel over de kleding kan doen wanneer het wat fris is. 
Dit zijn mogelijke setjes voor lente en zomer:









Voor kerk/feest heb ik wat jurken en wat rokken met blazers. Voor bij huis heb ik ook allerlei makkelijk zittende kleding, kort en lang, al naar gelang het weer is.

Nu haalde ik juist in deze tijd dit boek bij de bibliotheek:
Een leuk, interessant boekje over het samenstellen van je garderobe, per seizoen, aan hand van ongeveer 33 kledingstukken (met uitzondering van sportkleding, ondergoed, etc.) die onderling goed te combineren zijn. Voor de lente heb ik na het lezen van dit boek wat kleding weggehangen, die ik pas in de zomer tevoorschijn haal, zoals zomerse stofjes en kleurtjes. 
Mijn schoenen voor lente en zomer heb ik allemaal uit hun schoenendozen gehaald en in 1 krat gedaan. De schoenendozen konden zo bij het oud papier en ik heb slechts 1 krat, onder het logeerbed, waarin nu alles zit. Ruimtebesparend. 



Geen opmerkingen: