maandag 29 maart 2021

Ontspullen en ordenen, tussen neus en lippen door

 Tussen neus en lippen door wordt hier wat ontspuld en geordend.
Het liefst zou ik een paar dagen er goed voor gaan zitten en dan alles (weer eens) uitzoeken, maar met een zoontje van ruim anderhalf gaat dat nu eenmaal niet (meer). Vandaar dat het ontspullen zo tussen neus en lippen doorgaat en meegaat in de flow van het huishouden van alledag.

Zo zijn er in de laatste weken echt wel heel wat spullen ons huis uitgegaan: keukengerei, boeken, kleding, speelgoed etc. 
Momenteel ben ik ook tussen neus en lippen door bezig met het wisselen van de kleding en dan gaat er ook zo nu en dan weer wat weg: een bloesje met een niet meer weg te wassen vlek, te kleine truitjes voor zoon, maillots die gaten hebben, riemen die versleten zijn, etc. 
Ook heb ik bepaalde plekjes goed opgeruimd, door er echt even voor te gaan zitten. Hieronder de voor en na foto's:

Hier een keukenla met daarin random spulletjes: voor en na:

* De kledingkast van zoon:
*Een van de minst geordende keukenkastjes met daarin keukenhanddoeken, theedoeken, aspirines, koffie en koekjes etc. Voor en na.

*De gewone bestekla, voor en na

*De bovenste plank van onze gangkast met daarop voorraden lampen, toiletpapier, wc-handdoekjes etc. Voor en na.

*Het linnengedeelte van de kast van zoontje met daarin hoeslakens, lakens en dekentjes. Voor en na.

Onlangs kocht ik bij de Action een sieradendoos. Hierin heb ik mijn niet-kostbare sieraden opgeruimd:

Zo gebeurt er elke keer wat in ons huis aan opruimingen. We zijn nog lang niet klaar. Genoeg plekjes nog die een ordenende hand kunnen gebruiken, maar ook dat hopen we de komende tijd tussen neus en lippen doordoen. 






Geen opmerkingen: