maandag 22 maart 2021

Update uit het leven van alledag

 Even een korte update uit het leven van alledag.
Vanwege drukte op en met het werk, ben ik in de afgelopen weken niet toegekomen aan het bijhouden van mijn blog. Ook in de komende weken zal het vanwege de werkzaamheden niet echt mogelijk zijn om veel op mijn blog te plaatsen.
Vandaar nu even een korte update over allerlei.

De lentecapsule met 33 items is dus klaar. Hangt klaar. Echter, het weer is nog zodanig dat ik het liefst met maillots, koltruien en laarzen loop. Ik denk dat de lentecapsule zo in april gedragen gaat worden. Ik probeer binnenkort nog een post te plaatsen met wat stylings aan de hand van pinterestideetjes.

In de afgelopen weken ben ik ook wat bezig geweest met het ontspullen in ons huis. Er zijn behoorlijk wat dingetjes weg gegaan, zoals bakjes, boeken, versleten kledingstukken, plastic keukengerei etc. De komende weken wil ik nog het babyspeelgoed (wat hoorde bij de leeftijd van een paar maanden) van ons zoontje wegdoen en op zolder de linnenplank uitzoeken waarop heel wat hoeslakens en dekbedovertrekken liggen te liggen. Verder is ons schuurtje nog steeds rijp voor de opruim. Ook onze gangkast vind ik nog te vol ogen. Eind april met de kledingwissel voor mijn man, zal ik ook nog kleding weg gaan doen, ook van mezelf.

Ik ben bezig met het bestellen van een archiefkastje voor hangmappen. Hierin wil ik onze administratie, die nu in veel mappen op zolder staat, archiveren. Ook wil ik hierin wat van het dagelijkse gebeuren archiveren. 

De laatste weken/maanden voelde ik me niet helemaal zozo. Moe, snel hoofdpijn, wat energie-missend....
Ik heb me verdiept in het een en ander en ben tot de conclusie gekomen dat een stukje leefwijze moet veranderen bij me. Mijn BMI moet sowieso lager, zodat je je ook weer fitter voelt en ik moet meer bewegen. Hiervoor heb ik mezelf wat doeletjes gesteld en een soort van plannetje gegeven. Het lijkt al ietwat aan te slaan.
Tevens heb ik met mezelf afgesproken om iedere dag dat ik thuis ben (dus dat zijn 5 van de 7 dagen) van half 3 tot 3 uur iets voor mezelf te doen. Dit valt in de slaaptijd van zoon. De dagen lijken soms uit alleen maar werken, werken, rennen, vliegen, verzorgen etc. te bestaan. Even wat gas terug en ook goed voor mezelf zorgen. Nu bijvoorbeeld tik ik deze blog in dit half uurtje, maar het kan ook zijn dat ik lekker wat enquêtes ga invullen bij panels waarvan ik lid ben, of een boekje pak, of iets te handwerken pak, of gewoon even lekker op bed ga liggen. Daarna is er dan hopelijk weer voldoende energie om verder te gaan met rennen, vliegen, werken en zorgen.




Geen opmerkingen: