woensdag 6 december 2017

Planner, logboekboekje en fineliners van de Hema


Ik kon het niet laten: nu al vast een nieuwe planner te kopen voor b.l.e.w. 2018. En daarbij een klein notitieboekje voor mijn nieuw projectje: elke week een logboekje. Ook kocht ik een doosje fineliners. Dit alles voor €6,00. Ik ben er helemaal mee in mijn noppies. Nu maar hopen dat de fineliners ook echt fijnelijners zijn. De notitieboekjes van de Hema ken ik. Die zijn fijn. De ringbandjes blijven goed en de kaften blijven mooi. Het papier is stevig en niet te glad.

Wat zijn mijn plannen met deze leuke spulletjes?
De planner gebruik ik dagelijks, wekelijks, maandelijks voor werkelijk al mij to do-zaken, notitiezaken, idee-zaken, niet-vergeet-zaken en wat al niet meer. 
In het artikel van januari 2017: 'jaarplanning in notitieboek' schrijf ik over mijn planner voor 2017. Nu we bijna aan het eind van 2017 zijn, kan ik wel zeggen dat de planner naar aller tevredenheid gewerkt heeft. Wel wil ik volgend jaar wat aanpassingen doen, wat dingetjes weglaten die toch niet zo fijn werkten en wat dingetjes erbij doen, maar de hoofdlijn van mijn plannergebruik is naar wens. T.z.t. wil ik hierover een artikel schrijven.

Het kleinere notitieboekje (in dezelfde stijl als het grotere notitieboek) wil ik gaan gebruik als weeklogboekje. Tenminste, ik wil kijken of dat wat voor mij is. Op internet circuleren zoveel filmpjes over bullet journal en ik kan me aan die filmpjes gewoon helemaal verlekkeren. Het lijkt me heel leuk en waardevol om aan het eind van elke week een kort verslagje te maken van bijzondere gebeurtenissen, minder leuke gebeurtenissen, quotes, behaalde doeletjes, dingen waarvoor dankbaarheid op z'n plaats is, een mooie tekening of een mooi plaatje, handlettering, etc. Dit, zodat je later nog eens kunt terug bladeren in je leven. Hiervoor heb ik ook de fineliners aangeschaft. Ook over dit projectje wil ik t.z.t. een artikeltje schrijven.

Geen opmerkingen: