woensdag 27 september 2017

Keukenschort DIY

Voor mijn moeder maakte ik dit fleurig keukenschort, met bijbehorende pannenlaphandschoen (misschien een nieuw woord in talig Nederland, maar ik weet eigenlijk niet hoe je een pannenlap waarin je je hand kunt steken, noemt):
De stof is katoen, met daarop een romantische roos gedrukt:
De pannenlaphandschoen bestaat uit 2 delen, die elk weer gewatteerd en doorgestikt zijn. De wattage is gewoon afzuigkapfilter (gekocht bij de Action), die brandvertragend is. Leek me wel handig, zo bij het pakken van pannen van het gas. De pannenlaphandschoen heb ik omzoomd met biaisband, in 2 kleuren, inclusief een ophanglusje:
Zo nog een kiekje van de schort:
Een fijne grote zak voor. Daar houdt mijn moeder van:
De schort wordt achteraan gestrikt met 2 lange banden:

Geen opmerkingen: