donderdag 24 augustus 2017

Lunchrecept: paprikasoep met yoghurtbroodje in 20 minuten te bereiden

Op de site van Foodgloss zag ik een makkelijk recept voor het maken van yoghurtbrood! Een aanlokkelijk recept in mijn opinie, omdat het ook een zeer snel recept is, terwijl bij het 'maken' van brood meestal een lange bereidingstijd nodig is. Bij het brood maakte ik een gezonde paprikasoep. Ik maakte eerst de soep en terwijl dit aan het pruttelen was, maakte ik het brood. Al met al 20 minuten bereidingstijd!

Benodigdheden voor de soep (1 persoons):
*1 paprika (in dit geval geel, maar elke kleur kan)
*1 sjalot
*2 snoeptomaatjes
*kerrie, zout, peper

Bereidingswijze van de soep:
1. Snij en fruit het uitje met de kerrie, het zout en de peper voor een minuutje: 
 2. Snij ondertussen paprika en tomaatjes in blokjes en voeg deze toe in de pan. Fruit dit ook een minuutje (zoals te zien voegde ik ook nog wat kummel toe):
 3a. Voeg hierna kokend water toe (uit waterkoker) totdat groente net onder staat. Breng het geheel aan de kook en laat voor ca. 10 minuten pruttelen met een deksel op de pan.
3b. Ondertussen kan het brood gemaakt worden. 
Benodigdheden voor een broodje (1 persoon):
*63 gram zelfrijzend bakmeel
*ca 55 ml volle yoghurt
*snufje zout

Bereidingswijze (terwijl soep nog steeds pruttelt):
4. Meng de ingrediënten met een vork dooreen en kneed met de handen een bal. Maak deze bal plat of in de vorm waarin je je broodje wilt hebben:
 5. Verhit wat olie in een pan en bak het broodje aan beide kanten een aantal minuten (goudbruin):


 6. Pureer ondertussen het soepje met een staafmixer en dien het geheel op en geniet!
Wat vonden mijn smaakpapillen van dit geheel?
Het soepje was heerlijk en gezond. Het broodje wat ook lekker. Op de site van Foodgloss staan ook nog variatietips in smaak bij dit broodje. Het verbaasde me dat je in zo'n korte tijd een broodje kan bakken. Dat vond ik denkelijk nog wel het leukste aan deze kook- en baksessie.

Geen opmerkingen: