zaterdag 7 januari 2017

Jaarplanning in notitieboek

In januari 2015 verscheen op mijn Blog het bericht 'Planning van to-do-dingen enzo. Hierin schreef ik over mijn aankoop van een notitieboek (A5-formaat) bij de Lidl, voor de planning van de maanden/weken/dagen en allerhande andere zaken die licht vergeten zouden kunnen worden. In dit boekje maakte ik de volgende tabjes: maand, week, dag, overig. Dit boekje heb ik met veel plezier in het jaar 2015 gebruikt. Omdat de voorkant helemaal mijn smaak was, was het ook een blikvangertje op mijn bureau. Binnenin heb ik me helemaal suf gepland. Van allerlei to do zaken werden genoteerd en ook weer afgestreept. Heerlijk. 
Voor dit nieuwe jaar heb ik weer zo'n A5 notitieboek aangeschaft, nu bij de Hema. Veel dingen hoop ik hetzelfde te plannen als vorig jaar. Sommige dingen wil ik toch anders doen, omdat er toch nog wel memo's rondslingerden over mijn bureau. Mijn streven is om werkelijk alles en alles in dit boekje te doen en te bewaren en te plannen en te onthouden, zodat er geen losse briefjes meer op mijn bureau liggen te liggen.
De tabjesopzet van het boekje (op basis van ervaring:) is als volgt:
*Maand (nu 1 bladzijde per maand, was een halve bladzijde). Hier noteer ik algemene zaken, maar ook te behalen doelen: bijv. zoveel afvallen of zoveel bladzijden van een bepaald boek lezen of die en die een kaartje sturen. 
*Dag. Hier plan ik gedetailleerde taken per dag, met de benodigde tijd erbij, zoals schriften nakijken 30 min., was vouwen 15 min. etc.
*Kwartaalfinanciën. Hier noteer ik de uitgaven van bijv. Food, Non-food, Cadeautjes, etc. Dit aan de hand van de bonnetjes. Aan het eind van het jaar tel ik alle bedragen gespecificeerd op en je hebt een mooi overzicht van je jaarlijkse niet-vaste lasten.
*School. Hier noteer ik ideetjes of to do zaken op langer termijn.
*Huis. Hier noteer ik ideetjes, te kopen zaken, etc.
*Gezondheid. Hier noteer ik gezondheidstips of gezondheidsplannen.
*Kerk. Hier noteer ik kerkelijke bijdragen.
*Kleding. Hier noteer ik wat er gekocht moet worden, of welke combinaties leuk zijn.
*Boek/internet. Hier noteer ik leestips, blogideetjes, en site-tips.
*Euro/HOED. Hier noteer ik inkomsten van enquêteprogramma's en testprogramma's, waaraan ik soms meedoe en ook ideetjes of bijdragen voor het familieproject (KWF)
*Vakantie. Hier noteer ik ideeën, fotomaaktips en niet-te-vergeten-om-mee-te-nemen, bijvoorbeeld. 
Mijn indruk van het nieuwe boek is dat de ringband wat steviger is. Bij het boek van de Lidl glipten, na verloop van tijd, sommige blaadjes toch uit de ring en moesten dan weer met veel pijn en moeite terug geduwd worden. Voor het overige was het notitieboek van de Lidl ook van goede kwaliteit. 

Geen opmerkingen: