zaterdag 14 januari 2017

Gehaakte deken. Klaar! (Update 5)

Meer dan een half jaar lag het gehaakte bijna-af-kleed in een zak, in een hoekje, op zolder. Dit is een mankementje van mij: dingen bijna afmaken, maar niet helemaal en dan wegleggen.... Wie kent dit? (Zie blogpost van 21 mei 2016)
In de kerstvakantie was ik wat aan het rommelen op zolder en zag de zak liggen. Met het zien liggen van de zak, kwam ook de zin om het kleed nu eens goed af te maken. Zeker nu we ons nog in de winter bevinden, is een warm kleed wel fijn.
Ik moest nog een strook aanhaken en om het kleed een randje haken. Tevens moesten aan de achterkant nog allerlei draden afgehecht worden.
Eigenlijk was dit zo gepiept en nu is de deken klaar. Het was een heel project, maar met een mooi resultaat, vind ik. 
Nu nog wel de vraag hoe, waar en wanneer ik het kleed ga gebruiken. De kleurtjes vind ik mooi, maar passen weer niet zo bij onze kamer of slaapkamer. In de logeerkamer zou het kleed wel passend kunnen liggen. Vanwege de dikte van het kleed, berg je 'm ook niet zomaar op in een kast of la, maar we vinden nog wel een plekje.
In ieder geval was het een mooi project, met een verwarmend resultaat.



Tevens is er een nieuw haakproject ontstaan! Slingers voor verjaardagen haken!

Geen opmerkingen: