zaterdag 9 juli 2016

Gevulde gehaktschijfjes

Omdat mijn man en ik tegenwoordig niet veel vlees eten wat al voorbewerkt, kant en klaar in de winkel ligt (vanwege de vele toevoegingen, E-nummers e.d. die zulke vleesstukken vaak bevatten), eten we meer (onbewerkt) gehakt en kipfilet. Om toch wat variatie aan te brengen, probeer ik wel eens een bepaalde twist aan gehakt of kipfilet te geven, door het te vullen met ditjes of datjes. 
Met dit receptje maak je gehaktschijfjes. 

Je hebt nodig: 

-Gehakt (rundergehakt gebruikte ik)
-Kruiden etc. om gehakt op smaak te brengen (zie bijv. bovenste foto)
-roomkaas, een augurkje en wat dille

Bereidingswijze:
1. Maak de onbewerkte gehakt op smaak (ik doe er altijd rundvleeskruiden, wat speculaaskruiden, een ei, wat zoete ketjap, wat ketchup en wat Italiaanse kruiden en knoflookpoeder door, maar je kunt eindeloos variëren met kruiden etc.). 
2. Maak van een ruime eetlepel roomkaas, 2 gesneden augurkjes en wat dille een smeerseltje:
3. Rol een rol van het gehakt.
4. Snijd er dunne plakjes van:
5. Besmeer steeds een plakje met roomkaas en leg er dan een ander plakje op.

6. Bak de schijven in een koekenpan in wat boter bruin en gaar.
Wij aten het met spinazie en aardappeltjes.
Mijn man was samen met mij het smaakpanel. Hij vond het lekker en apart. Dat was ook mijn mening:)



Geen opmerkingen: