woensdag 13 juli 2016

Deodorant zelf maken

Op een blog las ik een recept voor het zelf maken van deodorant. Een deodorant zonder allerlei enge en ongezonde toevoegingen (deze deodorant zou je zelfs kunnen eten, wanneer je de oliedruppels weglaat:). Deze zelfgemaakte deodorant zou de hele dag door werken en je zou maar een vingerpuntje nodig hebben voor zo'n hele dag. Dit leek me wel wat. 
Ik heb deze deodorant gemaakt. De komende tijd hoop ik 'm te testen!

Benodigdheden:
2 el maïzena
2 el baking soda (bij een Chinese Toko gekocht)
2 el kokosolie, in vaste vorm (bij de Action gekocht)
5 druppeltjes lavendelolie (of een olie naar wens of geen olie)
eetlepel, schaaltje, vork, schoon potje

Bereidingswijze:
1. Doe 2 el maïzene en 2 el baking soda in een kommetje en roer dit goed door elkaar.
2. Voeg hierbij 2 el kokosolie en 5 druppels lavendelolie en prak het met een vork zodanig, dat het een egale substantie wordt (zoals schepijs)

3. Doe deze substantie in een schoon potje met deksel.
4. Label evt. het potje met de datum van bereiding (zodat je weet wanneer het gemaakt is en hoe lang je met zo'n potje doet:)
Helaas gedraaid, maar de bereidingsdatum is juli 2016
Mijn eerste indruk van deze deodorant is dat het een fijne substantie is. Het is niet vettig tijdens en na het opbrengen. Tevens smeert het ontzettend goed uit. Wat betreft de werking van deze deodorant: dit zal de tijd leren. Wel vraag ik me nog af hoe het met de hygiëne zit: je moet wel elke keer met een andere vinger wat uit het potje halen en dan het liefst met schone vingers.


Geen opmerkingen: