zaterdag 28 maart 2015

Schoonmaken van (krul)borstel of kam

Zo nu en dan moeten mijn krulborstel en kammen schoongemaakt worden. Immers, na verloop van tijd worden ze er niet schoner op, door haarlakresten bijvoorbeeld. 


Ik maak ze altijd op de volgende wijze schoon: 


- de borstel of kam smeer ik in met shampoo (dit is ontvettend)
- de borstel of kam leg ik nu een paar uur in een emmertje heet water met daarbij een flinke scheut Dasty (verkrijgbaar bij de Wibra)
- na een aantal uren haal ik de borstel of kam uit het water
- met een oude tandenborstel borstel ik nu het losgeweekte vuil er af
- voila


2 opmerkingen:

Ellen zei

Helemaal super deze Tip , je trekt bij een grotere borstel van de krultang zo het vuil eraf, Ik heb hem een nachtje laten weken hij is weer als nieuw. Thanks voor de tip!

Neeltje zei

Hallo
Ik heb ook een krulborstel maar durf hem echt niet in een sopje te leggen.
Denk als je hem dan in het stopcontact steekt einde oefening is.