woensdag 21 februari 2024

Februari maandproject: Recepten #2: Brood uit de slowcooker

 In de maand februari maken we elke week een recept. In deze blog een brood uit onze slowcooker. Ik maakte dit recept omdat ik heel benieuwd was hoe dat zou gaan: een brood uit de slowcooker. Het was de bedoeling dat we dit brood zouden gebruiken als hoofdgerecht.

1.Het recept is te vinden op de site van:
Huisvanbewust-zijn.nl: Rozijnen-notenbrood.
2.Wat je nodig hebt staat ook in het recept op de site van Huisvanbewust-zijn.nl
3.Dit is het resultaat:










En de smaak?
Blijkbaar is onze slowcooker niet warm genoeg. Hij kan tot 90 graden, maar na het aantal uur dat in het recept stond, was de kerntemperatuur van het brood rond de 60 graden, dus niet gaar. Dat zag je ook. Het brood heb ik toen proberen af te bakken in de oven, voor een 30 minuten op 200 graden. Daarna leek het nog niet helemaal gaar. Wel open gesneden, zoals op de foto te zien is en een paar plakjes geproefd. De smaak leek goed, maar ik kreeg na een tijdje echt last van mijn maag, wat ik nooit heb. Wijt ik dus aan dit brood, dat waarschijnlijk niet gaar genoeg was. 
We hebben het brood weggedaan. 
Als ik nog een keer brood in onze slowcooker probeer te maken, zal ik dus veel meer uur ervoor moeten reserveren. 

Geen opmerkingen: