maandag 29 mei 2023

Maandprojectje: elke week een kookboekrecept #5 Mei

 


Deze maand stond het heerlijke bakboek Oma's Kruimeltaarten op de planning. Ik realiseer me dat ik weinig foto's heb gemaakt van ons resultaat. Jammer, maar de taartjes/cakes zagen er allemaal heerlijk uit.
We kozen de volgende lekkere taarten:

Week 1: Citroentaart met amandel-griesmeelkruimels
In plaats van lange vingers koos ik voor speculaasjes. In plaats van citroen, gebruikte ik sinaasappelsap en in plaats van tarwegries gebruikte ik havermout.
Een heerlijke taart! Voor herhaling vatbaar, maar vraagt wel veel tijd, ook qua koelen. 
Week 2: Kokoscake met banaan
In plaats van crème fraîche gebruikte ik yoghurt met wat geconcentreerde citroensap. 
Ook een heerlijke cake, waarbij banaan en kokos goed tot hun recht kwamen, ook in combinatie met elkaar.
Week 3: Kruisbessen-kruimeltaart
In plaats van kruisbessen gebruikte ik appels met aardbeienjam en in plaats van maanzaad gebruikte ik sesamzaad. Ik maakte een rechthoekig taartje in mijn nieuwe siliconen bakvorm. Wederom een heerlijk taartje!

Week 4: Supersnel abrikozentaartje
In plaats van abrikozen gebruikte ik appels. Een heerlijk taartje. Snel klaar. Altijd goed.
In de maand juni is het mijn plan om receptjes uit het boekje High tea te gaan maken. 
Ik vind het zo leuk om met deze maandprojectjes bezig te zijn! Voor mijn verjaardag heb ik allerlei bakspulletjes gekregen, met name ook van siliconen. Ik merk dat bakken een nieuwe hobby van me is geworden. Ook al gaat niet alles goed, het is echt voldoening gevend om met het creëren van iets lekkers bezig te zijn.




Geen opmerkingen: