woensdag 4 december 2019

Schoonmaken in de zones van je huis #3

Afbeeldingsresultaat voor huishouden  tekeningafbeelding komt van internet
Op 31 oktober 2018 verscheen dit artikel op mijn blog:
Schoonmaken in de zones van je huis #2
Zoals te lezen, was ik na jaren toch enthousiast geworden om het huis schoon te houden met het werken in zones. 
Kort na het verschijnen van dit artikel, bemerkten we in verwachting te zijn en hiermee eindigde op de een of andere manier het schoonmaken in de zones. Het huis werd nog wel geschoond, maar dan alleen het hoognodige. Ook na de komst van ons zoontje, kwamen de zones niet aan de orde, maar werd alles voor het oog schoon gehouden. 
Nu ben ik zover om weer met de zones rekening te gaan houden, omdat het huis regelmatig toch wel een extra poetsbeurtje kan hebben, vind ik. 
De oude zonekaarten heb ik aangepast, zodat ze passen bij mijn huidige werk- en thuissituatie (mijn werkdagen zijn op andere dagen dan in 2018):

Na de december-uitdaging (zie: https://alledagmetar.blogspot.com/2019/12/een-4x654321-decembermaand-1.html) wordt b.l.e.w. in januari het zonewerk gestart, te beginnen bij zone 1. 
Deze week heb ik het huis zodanig geschoond (dus ook met wat extra aandacht), dat we straks op een goede basis kunnen gaan beginnen. Eens kijken of het met een baby in huis ook gaat lukken...

Geen opmerkingen: