woensdag 20 november 2019

Ervaring met boodschappen bestellen/bezorgen bij Jumbo

Het is in dit huis ontdekt hoor: het gemak van boodschappen bestellen en bij je in de gang te laten bezorgen!
Sinds de komst van onze baby ontdek je nog weleens nieuwe dingen.
In deze post wil ik wat plussen en minnen omtrent bovenstaande delen. 
Vòòr de komst van onze kleine, hadden mijn man en ik altijd al het idee gehad om het bestellen van boodschappen eens uit te proberen, zodat het niet nieuw zou zijn mocht het echt eens nodig zijn, bijvoorbeeld bij ziekte. Hiervan kwam het echter nooit.
Nà de komst van onze kleine, is het bijna een structurele gebeurtenis geworden, omdat ik het niet echt zie zitten om met een kleintje de weekboodschappen te doen en ook omdat niet altijd een avond in de week beschikbaar is om de boodschappen te doen. 


De zoektocht naar het online bestellen begon: 
Eerst keek ik of bij de Boni, waar we meestal de boodschappen doen, de mogelijkheid bestond van bestellen en laten bezorgen. Deze mogelijkheid was er niet. Van de AH wist ik wel dat het kon, maar deze winkel vind ik wat aan de dure kant. Toen maar bij de Jumbo gekeken en deze winkel had in mijn ogen goede papieren voor het bestellen van de boodschappen. Dit doen we tot nog toe bijna elke week bij deze winkel. 

De plussen en de minnen:
+overzichtelijke bestelsite met foto's van producten
+te betalen bedrag wordt gelijk getoond
+veel acties
+je vorige boodschappenlijstjes kan je hergebruiken; ook geven ze in je account je meest gekochte producten weer, hoef je alleen maar weer aan te klikken
+vaak 1 of meer gratis producten bij je boodschappen (heffen regelmatig de bezorgkosten op)
+de bestelling kan je nog een poosje wijzigen
+bezorgdag en -tijdvak kan je zelf kiezen, met wisselende bezorgkosten (beginnend bij 3 euro, hier kiezen we dan ook altijd voor)
+je krijgt een digitale bon
+de bestelling wordt bij je in de gang afgeleverd
+wat in kratten zit, kan je zelf ter plekke uitpakken, zodat je niet statiegeld voor de kratten hoeft te betalen; de statiegeldtassen kan je de volgende keer weer meegeven, waarbij je het statiegeld weer terug krijgt
+de producten zijn mooi van kwaliteit, lang houdbaar, vers
+je koopt wellicht minder dan in een fysieke winkel, want je wordt minder tot impulsaankopen verleid (wij sparen tegenwoordig zelfs fors van ons boodschappenbudget:)
+de tijdbesparing is fors: in plaats van ruim een uur (boodschappenlijstje maken, heenrijden, parkeren, boodschappen doen, terug rijden, uitladen, in kasten etc pakken) ben je nu zo'n 20 minuten kwijt (bestellijst maken, boodschappen uit kratten halen, inpakken in kasten)
+je hoeft niet te sjouwen met zware tassen
+je betaalt o.a. met je pinpas (dus niet contant)

-je kunt niet zelf bijvoorbeeld je prei uitkiezen, dus voor de grootste gaan; je krijgt wat je krijgt
-je kunt gratis laten bezorgen, maar dan moet je voor een heel bedrag bepaalde actie-artikelen kopen, die je wellicht niet nodig hebt
-je kunt niet contant betalen
?ik weet nog niet of je ook statiegeldflessen mee kan geven...

Zoals te zien is, wegen de -punten niet op tegen de +punten. Ik ben zelfs erg enthousiast over deze manier van boodschappen doen. Juist in drukke weken is dit een uitkomst, maar ook als je ziek bent, aan huis gebonden bent, of gewoon geen zin hebt om de deur uit te gaan. 
Ik denk dat we b.l.e.w. de komende tijd de meeste weken boodschappen zullen bestellen en in sommige weken de Boni zullen bezoeken. 


Geen opmerkingen: