woensdag 4 september 2019

Een dag uit het leven van alledag ~Moeder en kind # 2

Wat een verschil met de dagen van vroeger uit het leven van alledag...nu met een baby in huis...
Hoe ziet momenteel (baby is 6 weken oud) zo'n beetje een dag er uit? Ik geef zo'n dag maar een beetje aan de hand van tijden door, want met een pasgeborene in huis, is de klok best heel belangrijk!

*5:00 uur: ochtendverschoning en ochtendvoeding
*5:30-7:30: weer slapen
*7:30-8:00: mezelf wassen, aankleden, klaarmaken en een wasje in de wasmachine doen of een vouwwasje van de lijn halen.
*8:00-8:30: baby wassen, verschonen, kleden en voeden (mijn man neemt dit ook geregeld over)
*8:30-9:00: met baby babbelen, zitten, knuffelen (zelf koffie drinken en broodje eten)
*9:00-11:00: terwijl baby slaapt (hopelijk) doe ik wat huishoudelijke taken (vaatwasser uitruimen, zuigen, stoffen, was vouwen of strijken)
*11:00-13:00: met baby knuffelen of wandelen of boodschapjes doen, baby verschonen, baby voeden 
*13:00-15:00: terwijl baby slaapt (hopelijk), doe ik weer wat klusjes in en om huis (telkens luisterend bij de trap of baby ook slaapt), of ik ga ook even lekker liggen
*15:00-16:00: met baby knuffelen, baby verschonen en voeden, boekje voorlezen, babbelen met baby
*16:00-17:30: terwijl baby slaapt (hopelijk), doe ik weer wat dingetjes in en om huis, of gewoon wat voor mezelf (computeren, appen, breien, lezen) en bereid ik het eten alvast voor (groenten klaarmaken, vlees kruiden)
*17:30-19:00: terwijl baby in kamer ligt of bij me in de keuken is (in wandelwagen), kook ik het eten. Na het eten ruim ik de tafel af, terwijl mijn man baby verschoont en voedt. 
*19:00-22:15: in deze weken van veel krampjes (vooral ook in de avonduren) slaapt en is baby 's avonds eigenlijk altijd bij ons (in de armen of op schoot of in de wandelwagen). Mijn man en ik wisselen dit af. Dit is ook de tijd dat ik zelf nog wel eens even een boodschap ga doen bijvoorbeeld. Of de tijd dat we kraambezoek (nog steeds) krijgen.
*22:15-23:00: mijn man en ik gaan baby klaarmaken voor de nacht (badje of wassen, verschonen, voeden, bedritueeltje).
23:00-3:00: of ik heb nog een klein avondje of ik ga ook al naar bed; om 3:00 wordt baby vaak even wakker, niet huilend, maar brabbelend; ik doe dan even een speen in en geef een aai over de bol, zeg een paar keer shhh en wrijf over z'n derde oog (plekje tussen de wenkbrauwen=slaperig worden); baby gaat dan eigenlijk altijd weer slapen, tot een uur of half 5/5 uur en dan is het tijd voor de ochtendvoeding. 

We gaan de komende tijd proberen om die 5 uur in de ochtend wat te verschuiven naar half 6/6 uur/half 7/7 uur! 

Geen opmerkingen: