zaterdag 1 juli 2017

Onze warme maaltijden van een week

Zomaar een week lang warm eten met ons. Kijk je mee? (Sorry voor de rommelige afbeeldingen plaatsing. Ik moet nog eens leren hoe je afbeeldingen goed invoegt).
De eetweek begint op donderdag, omdat ik dan de boodschappen doe.
De afbeeldingen komen van internet.
Over het algemeen is het een gezonde eetweek. Van allerlei vitaminen en mineralen hopen we binnen te krijgen. In het kader van afvallen eet ik ongeveer de helft van wat mijn man eet. Wel zorg ik dat qua groenten de hoeveelheid niet gehalveerd wordt. Ik minder dan met aardappeltjes en vlees.

*Donderdag:
Prei, zoete maïs, aardappeltjes, kalkoenburgertje en (vruchten)yoghurt.
Afbeeldingsresultaat voor preiAfbeeldingsresultaat voor maisAfbeeldingsresultaat voor aardappeltjes gekookt
Afbeeldingsresultaat voor kalkoenburgerAfbeeldingsresultaat voor yoghurt
*Vrijdag:
Chili con carne (red kidneybonen, kruiden, soepgroente, gebraden gehakt) en (vruchten)yoghurt.
Afbeeldingsresultaat voor chili con carne Afbeeldingsresultaat voor gehaktbal  Afbeeldingsresultaat voor yoghurt
Afbeeldingsresultaat voor wortel








*Zaterdag:

Patat met een frikandel of kroket, rauwe wortelsalade en reepjes rauwe paprika voor de vitamientjes en (vruchten)yoghurt.

Afbeeldingsresultaat voor patat frikandel kroket
 Afbeeldingsresultaat voor paprika reep Afbeeldingsresultaat voor yoghurt

*Zondag:
Haritcoverts, aardappeltjes, biohamburgertje, curry van ui, champignons, paprika, tomaatjes en kruiden en een Ehrmann (gries)toetje toe.
Afbeeldingsresultaat voor haritcoverts Afbeeldingsresultaat voor aardappeltjes gekookt Afbeeldingsresultaat voor hamburger vleesAfbeeldingsresultaat voor ui paprika champignonAfbeeldingsresultaat voor ehrmann toetjes

*Maandag:
Broccoli, aardappeltjes, gehaktballetje en (vruchten)yoghurt.
Afbeeldingsresultaat voor broccoli Afbeeldingsresultaat voor aardappeltjes gekookt Afbeeldingsresultaat voor gehaktbal Afbeeldingsresultaat voor yoghurt

*Dinsdag:
Mijn man en ik eten elders.

*Woensdag:
Worteltjes en doperwtjes, aardappeltjes, kalkoenburger en (vruchten)yoghurt.
Afbeeldingsresultaat voor worteltjes doperwten  Afbeeldingsresultaat voor aardappeltjes gekooktAfbeeldingsresultaat voor kalkoenburgerAfbeeldingsresultaat voor yoghurt

Geen opmerkingen: