maandag 20 juni 2022

3 handige huishoudtips

 Hierbij wil ik 3 handige huishoudtips delen, die het huishouden makkelijker en sneller maken. Doe er je voordeel mee.

1.Emmertje sop:
Op de schoonmaakdagen (maandag en vrijdag of zaterdag) zet ik een emmertje sop met een natte en een droge doek klaar (in de badkamer en op het aanrecht). Telkens als ik even tijd heb, sop ik een stukje van de bovenverdieping of van de benedenverdieping. Dit werkt op drukke dagen beter dan achter elkaar door een ruimte gaan.

2.Kikker:
Heb je een drukke dag in je huishouden? Zorg dan dat je eerst de kikker wegwerkt, dat wil zeggen, dat je eerst de moeilijkste of de minst leuke of de langst durende taak doet. Dan heb je dat maar gehad. 

3.Met de klok mee:
Deze tip zag ik bij een vlogger. Begin met het opruimen of met het schoonmaken in een hoek van de ruimte en werk dan heel streng enkel met de klok mee. Zo ga je niet van de ene naar de andere kant van de ruimte, maar werk je heel gestructureerd en waarschijnlijk ook sneller door een ruimte heen.

Geen opmerkingen: