woensdag 23 mei 2018

Stoeltje bekleden DIY

Bij een kringloop in de buurt kocht ik dit oud Hollands breistoeltje:
Voor slechts €7,50.
Mijn bedoeling was om de zitting te schonen, te verfrissen en te bekleden met een restant stof van onze bank en om het houtwerk te schonen, iets op te schuren en te beitsen. Aldus gebeurde.
 De bovenste laag stof werd verwijderd.
De zitting daaronder werd opgefrist met een verfrisser.
 Het verwijderde oude stofje mocht eerst dienen als mal, alvorens verwijderd te worden in de kliko.
 Het 'nieuwe' stofje, op maat geknipt.


 Het stofje vouwde ik om de zitting en niette ik aan de onderkant vast met een nietpistool.
Voila, de 'nieuwe' zitting is klaar.
Zo ziet het breistoeltje er uit met de zitting. Hierna heb ik het nog gebeitst. Hier zijn geen foto's van, maar het resultaat is nog iets frisser dan op bovenstaande foto.

Het stoeltje gaat gebruikt worden bij verjaardagen (passend bij de stoffering van onze bank en stoelen). Buiten dat mag het onze zolder sieren. 

Geen opmerkingen: