zaterdag 3 maart 2018

Paar kilo kwijt raken #3

Afbeeldingsresultaat voor aankomenafbeelding van internet
Tja, daar zit je dan met de vorig geschreven posten. Geschreven vol enthousiasme, want de weegschaal gaf elke week weer minder gewicht aan. Nu zijn we, sinds de laatste post #2, weer een maand verder. Geeft de weegschaal weer 2 kilo minder aan, dan de vorige maand?
Nee. Helaas niet. Integendeel. De weegschaal geeft al de hele maand zo'n 0,6 kg meer aan. En hoe dat kan? Ik weet het niet. Ik houd me namelijk aan dezelfde dingen als in januari en februari: hetzelfde voedselpatroon, doordeweeks 200 à 300 kcal minder eten (met het behoud van evenwicht tussen koolhydraten, eiwitten en vetten), dezelfde bewegingsintensiteit en noem maar op. Er gaat werkelijk niets anders en toch ben ik aangekomen.
Natuurlijk heb ik hierover op internet gezocht. Het aankomen (terwijl je niet ongezonder leeft, minder beweegt of meer eet) kan komen door het vasthouden van vocht, door je hormonale gebeuren, maar ook door het toenemen van je spiermassa. Dit laatste zou wel eens het geval kunnen zijn. Ik merk namelijk aan mijn kleren dat ze ruimer zitten en blijven zitten. Dus waarschijnlijk is er wel vet :) verdwenen, maar is het spierweefsel uitgebreid. Dat is niet erg, maar ik had liever gezien dat er ook deze maand weer een paar kilo verdwenen waren, want mijn streefgewichtje ligt toch nog zo'n 3 kilo onder het huidige gewicht. 

Geen opmerkingen: