donderdag 7 mei 2015

Spullen (artikel 3)

Zoals begin april al geschreven in 'Spullen (artikel 2)', had ik mezelf als doel voor de maand april gesteld, om net als in maart, weer 40 spullen weg te doen. 

* Gelukt? Gelukt!
Achter het zolderschot staat een boodschappenkrat en elke keer, wanneer een spulletje weg kon, heb ik dat in de krat gedaan. Aan het eind van de maand april was het weer tijd om te tellen. Hier komt het resultaat:

* Huishoudelijke spullen: 22 stuks
* Decoratie-spullen: 6 stuks
* Boeken/DVD's: 4 stuks
* Kleding: 9 stuks

Plus, plus, plus en de uitkomst = 41 spullen!

* Spullenbestemming:
Een groot deel van deze spullen gaat naar de stort, omdat anderen er niet echt meer blij van zouden worden. Dit betreft dan met name de huishoudelijke spullen, zoals bakpannen, onderzetters, etc. 
De boeken en veel van de kleding en decoratie kan naar de Kringloop. De zak met deze spullen zet ik dan weer een keer op een donkere avond bij de Kringloopwinkelvoordeur... Pas geleden zag ik in de kringloop, waar ik de vorige keer een zak bij de voordeur had gezet, een paar van mijn spullen weer terug :)

* De maand mei:
In de maand mei doe ik altijd de kledingwissel van mijn man en mij. Dat is trouwens een heel project, vind ik. Je bent er zomaar een dag zoet mee. En daarna nog de extra wasserijen. Misschien smeer ik het deze keer wel over twee dagen uit... Wellicht komt hierover ook nog een artikel. 
In ieder geval wil ik graag, b.l.e.w., in de maand mei weer 40 spullen, naast de kleding die weg mag, wegdoen. 

Hoe doen jullie de kledingwissel?


Geen opmerkingen: