zaterdag 16 mei 2015

Review: voetenbad

Voor sinterklaas 2014 heb ik een voetenbad gekregen. Zelf hebben we geen bad, dus zo'n badje in het klein is natuurlijk niet te versmaden. 





Zo nu en dan haal ik 'm tevoorschijn en gebruik 'm fijn om m'n voeten te poedelen. Ik doe dat meestal in de keuken, omdat het daar fijn zitten is en omdat daar tegels liggen. Eventueel uitspattend water kan dus geen kwaad.

De keren dat ik het badje gebruikt heb, was zeker geen verloren tijd. Je voeten komen er altijd weer zacht uit en het geeft een goed ontspannen gevoel, zeker na een dag van veel lopen en/of staan. Een bijkomend voordeel van zo'n voetenbad is dat je tijdens de voetbaddering lekker kunt lezen of handwerken.
Om de reden dat er geen schuimende toevoegingen in het bad mogen (bubbel...), doe ik meestal in het warme water een schep soda of wat druppels geurolie. Bij de Yves Rocher heb ik een aantal voetbadtabletten gekocht, die niet schuimen, maar wel een verzorgende werking geven. 




Zoals op de bovenstaande foto te zien, kan je je voeten op verschillende manieren verzorgen: massage, heat-whirl en een combinatie van deze twee. Het apparaat houdt het warme water wat je er in doet 10 minuten op temperatuur.
Na de baddering is het bad weer makkelijk te legen en snel te drogen. 

Ik ben helemaal tevreden met deze toevoeging aan de persoonlijke verzorging. Het type wat ik heb, komt bij de Scheer & Foppen vandaan.

Geen opmerkingen: