zaterdag 14 juli 2018

Eerste indruk: The pocket scavenger

Een tijdje geleden zag ik in een vlogje The Pocket Scavenger voorbij komen. Het leek me zó leuk, dat ik het boekje via de Slegte bestelde. 
In het boekje kan je op allerlei creatieve manieren bezig zijn met kleine spulletjes die je in je omgeving vindt. 
Middels onderstaande foto's een eerste indruk van dit boekje.
Voorkant boekje. Nederlandse editie. 

Hier een opdracht. Zoek vijf knopen. Maar daarmee moet nog iets anders gebeuren:


Vervolgens draai je het boekje om, waar in de rode gedeelten nog een opdracht staat, die je moet combineren met je eerste opdracht: bijvoorbeeld '5 knopen' en 'maak het echt grappig'. 

Op de linkerbladzijde ga je dan aan de slag met 5 knopen, die je op een echt grappige manier verwerkt. Dit kan op allerlei creatieve manieren. Een andere opdracht kan bijvoorbeeld zijn om driehoeken te gebruiken, of iets transparants of... Een scala aan mogelijkheden. Op de rechterpagina schrijf je dan waar je de 5 knopen hebt gevonden, wanneer en verder bijzonderheden.


Het boek biedt je allerlei creatieve mogelijkheden en tips.



Het is eigenlijk de bedoeling dat je de spulletjes (elastiekje, postzegel, boomblaadjes, veertjes, etc.) buiten zoekt. Eigenlijk vind ik dat een beetje vies, om zo langs de straat spullen op te rapen. Ik denk dat ik de spulletjes gewoon in en om ons huis zoek.
Waarom heb ik dit boek gekocht? Het leek me wel grappig en ook wel eens goed om lekker creatief bezig te zijn, zonder eigenlijk een zeker nut. Wanneer ik een kast verf of kaartjes maak, is het altijd nuttig (en leuk). Dit boekje heeft misschien toch wel een nut: je leren om uit je comfort-zone te treden. En dat kan voor mij geen kwaad. 
Binnenkort hoop ik aan de slag te gaan. Een veertje ligt al klaar.

Geen opmerkingen: