zaterdag 3 februari 2018

Paar kilo kwijt raken #2


Op vrijdag 5 januari begon ik met het kwijt raken van wat overtollige kilootjes. Zoals aanvankelijk in het artikel, dat op 13 januari online kwam #1, beschreven, wilde ik deze keer toch niet allerlei oefeningen en workouts gaan doen, maar gewoon proberen de 3 kilo's kwijt te raken door zo'n 300 kcal per dag minder te gaan eten, met inachtneming van de balans tussen koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit ben ik dus gaan doen. Met uitzondering van het weekend (zaterdag en zondag). Op deze dagen heb ik ook niet mijn kcal-inname bijgehouden. Op de andere dagen wel, met behulp van de app Food. 
Nu, precies 4 weken verder, is de stand van gewichtszaken aldus:
In vegelijking met 5 januari woog ik op 2 februari: 2,8 kg minder. Dit betekent gemiddeld een gewichtsvermindering van 700 gram per week. Netjes denk ik. Snel en veel afvallen in korte tijd is niet zo goed voor je lichaam. De kans dat het er ook weer snel bijkomt is dan ook groter. Langzaam en gelijkmatig afvallen is beter. 

En dit enkel en alleen door wat minder te eten op een doordeweekse dag. Eigenlijk zonder moeite. 
Ik ben er blij mee. 
De komende 4 weken wil ik graag op deze gewichtsverminderingsvoet doorgaan. Ik hoop dan dat ik op b.l.e.w. vrijdag 2 maart weer 2,8 kg minder weeg in vergelijking met nu. 

Geen opmerkingen: