zaterdag 19 augustus 2017

Geproefd: lekkers (?) van de Action

Onlangs kocht ik bij de Action 5 etenswaren, die ik niet kende of nog nooit had gegeten. Dit kocht ik (alles onder de 90 cent:): 
Wat voedingsgegevens op een rij:
*Oreo original (verschillende groene E-nummers toegevoegd; per stuk 53 kcal (per 100 gram: 220 kcal))
*Geroosterde en gezouten mais (geen verkeerde E-nummers toegevoegd; per 100 gram: 434 kcal; 2 gram zout per 100 gram):
*Milka Cream (geen verkeerde E-nummers toegevoegd; per 100 gram: 608 kcal)
*Garlic Bread (verkeerde E-nummer toegevoegd: E472e; per 100 gram 504 kcal)
*Go squeezy: strawberry en watermelon (geen suiker toegevoegd; per 100 ml 16 kcal; geen verkeerde E-nummers toegevoegd; super geconcentreerd: flesje van 50 ml is goed voor 30 keer een glas) 

Hier wat achterkantjes (belangrijker dan de voorkantjes!):


Proeve van ondervinding:
Wat vonden de smaakpapillen er van?
*Oreokoekjes: lekker. Zelf houd ik niet zo van chocoladekoekjes, maar ze vielen me niet tegen. De vulling vond ik heerlijk.
*Maïs: je proeft dat het maïs is (een soort van popcorn), maar zóóó zout! Na het proeven is de rest van het zakje aan de vogels gegeven! Vooral de kraaien konden het zeer waarderen. Waarschijnlijk vliegen ze nu met hoge bloeddruk rond.
*Milka chocola: heerlijk romig en zacht van smaak!
*Garlic bread: de knoflooksmaak kwam goed terug; de broodjes zelf vond ik wat droog en het vulde ook niet zo erg, met als gevolg..., dit is zo'n product waar je snel teveel van neemt.
*Go squeezy: als je van waterige ranja houdt: prima. Zelf kon ik het niet zo waarderen en drink ik het eigenlijk tegen heug en meug wat op. De meloensmaak proef je wel wat terug. Op zich een handig flesje om onderweg mee te nemen. Dat wel. 

Wat zou ik misschien nog eens kopen?
1. Milka chocola!
2. Oreokoekjes, voor de liefhebbers.

Hoe was dit proeven?
Leuk! Zeker voor herhaling vatbaar. Een goede reden om eens wat lekkere onnodige dingen te kopen:)

Geen opmerkingen: